تیم تنیس کانادا در فینال جام ای‌تی‌پی

تیم تنیس کانادا مقابل تیم مدافع عنوان قهرمانی مسابقات روسیه قرار گرفت و موفق شد دو بر یک به پیروزی برسد

در نخستین بازی، دنیس شاپووالوف جوان موفق شد تیم کانادا را یک بر صفر جلو ببرد - JEREMY NG / AFP

رقابت‌های تنیس جام ای‌تی‌پی در شهر سیدنی استرالیا مرحله نیمه‌نهایی خود را به اتمام رساند و تیم‌های اسپانیا و کانادا پس از شکست حریفان به دیدار پایانی رقابت‌ها راه پیدا کردند.

در حساس‌ترین مسابقه این مرحله، تیم تنیس جوان کانادا مقابل تیم قدرتمند و مدافع عنوان قهرمانی مسابقات روسیه قرار گرفت و موفق شد درمجموع دو بر یک به پیروزی برسد و در سومین دوره این مسابقات به دیدار نهایی راه پیدا کند. در نخستین بازی، دنیس شاپووالوف جوان موفق شد سافیولین گمنام و پدیده مسابقات از روسیه که جایگزین بازیکنان مشهوری همچون خاچانوف و روبلف شده بود را به‌سختی در سه ست مغلوب کند و تیم کانادا را یک بر صفر جلو ببرد.

شاپووالوف تنها در ست دوم ناموفق بود و آن را ۷-۵ به حریف واگذار کرد و در ست‌های اول و سوم با نتایج مشابه ۶-۴ به برتری رسید؛ اما در دومین مسابقه دنیل مدودف، مرد شماره دو تنیس جهان مقابل فلیکس اوژه الیاسیم جوان قرار گرفت و می‌دانست با توجه به اینکه در مرحله قبلی رقابت‌ها اوژه از سد الکساندر زورف آلمانی عبور کرده است کار نسبتا دشواری در این بازی خواهد داشت؛ اما مدودف در این مسابقه بدون اشتباه و پر قدرت ظاهر شد و در دو ست متوالی با نتایج ۶-۴ و ۶-۰ به پیروزی رسید تا تکلیف برنده در این مسابقه به دیدار دونفره کشیده شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این رقابت نزدیک و حساس در دیدار دونفره نیز ادامه پیدا کرد و پس‌ازاینکه هرکدام از تیم‌ها یک ست را پیروز شدند بازی به سوپر تایبرک کشیده شد تا تکلیف برنده مشخص شود. این مدل تایبرک در بازی‌های دونفره و برخی مسابقات تنیس مرسوم است و برای تکلیف برنده مسابقه به‌جای برگزاری ست سوم از آن استفاده می‌شود و فرق آن با تایبرک معمولی تنها در سه امتیاز خلاصه می‌شود. در نهایت تیم کانادا موفق شد با حساب ۱۰ بر ۷ در سوپر تایبرک به پیروزی برسد و با حذف مدافع عنوان قهرمانی به دیدار پایانی صعود کند.

در دیگر دیدار این مرحله، تیم اسپانیا که در اولین دوره برگزاری این رقابت‌ها به قهرمانی رسیده است، موفق شد با پیروزی مقابل تیم لهستان برای دومین بار به دیدار پایانی رقابت‌ها صعود کند. تیم اسپانیا در هر دو دیدار انفرادی به پیروزی رسید تا حضور آن‌ها در دیدار پایانی قطعی شود و دیدار دونفره برای آن‌ها جنبه تشریفاتی پیدا کند و شکست در آن مسابقه تاثیری در نتیجه مسابقه نداشت.

در مهم‌ترین مسابقه انفرادی دو تیم، آگوت مقابل هورکاچ لهستانی قرار گرفت و در مسابقه‌ای که هورکاچ می‌توانست برنده آن باشد با نمایش فوق‌العاده آگوت در ست دوم و به خصوص تایبرک در ست سوم مواجه شد و بازی را دو بر یک به حریف اسپانیایی واگذار کرد. بدین ترتیب تیم اسپانیا و کانادا روز یکشنبه برگزارکننده دیدار پایانی رقابت‌های تنیس جام ای‌تی‌پی خواهند بود.

بیشتر از تنيس