کرونا در آمریکا؛ ثبت یک میلیون مبتلا در یک روز

آمار بالای مبتلایان در یک روز می‌تواند نتیجه تاخیر در گزارش نتیجه آزمایش‌ها باشد

صف آزمایش کرونا در نیویورک، چهارم ژانویه ۲۰۲۲-ANGELA WEISS / AFP

شمار مبتلایان جدید به کووید-۱۹ در ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه به یک میلیون نفر رسید.
در دو هفته اخیر واشنگتن دی‌سی و فلوریدا شاهد بیشترین افزایش در شمار مبتلایان جدید در آمریکا بودند. در واشنگتن دی‌سی موارد ابتلا به کووید-۱۹؛ ۹۰۲ درصد و در فلوریدا ۷۴۴ درصد افزایش یافت.
به گزارش ان‌بی‌سی‌نیوز، آمار استثنائی شمار مبتلایان می‌تواند به دلیل تاخیر در گزارش‌دهی باشد، چرا که برخی از ایالت‌های آمریکا در شب سال نو و در طول تعطیلات آخر هفته آمار مبتلایان را منتشر نکردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


مطابق برآوردهای مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، سویه اومیکرون مسئول ۹۵ درصد نمونه آزمایش‌های هفته گذشته است.
دکتر تدروس آدهانوم، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی هفته گذشته هشدار داد که همزمانی سویه‌های اومیکرون و دلتا می‌تواند به بحران منجر شود. 
او گفت: «من نگرانم سویه اومیکرون که به شدت سرایت‌پذیر و همزمان با سویه دلتا در حال گسترش است به سونامی ابتلا منجر شود.»
با این‌حال اگر چه شمار مبتلایان هفته‌های اخیر در آمریکا به شدت افزایش یافت اما آمار مرگ و میر افزایش چشمگیری نشان نمی‌دهد. می‌توان گفت که سویه اومیکرون، به ویژه میان کسانی که واکسینه هستند، به کووید ملایم‌تری منجر می‌شود.
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، روز سه‌شنبه ۴ ژانویه اعلام کرد که دولت فدرال سفارش قرص‌های فایزر با نام پاکسلووید را دو برابر می‌کند.
به گزارش سی‌ان‌ان رئیس جمهور آمریکا گفت دستور داده است سفارش دولتی این قرص‌ها از ۱۰ میلیون دوره درمانی به ۲۰ میلیون دوره درمانی افزایش یابد.
با این حال ماه‌ها طول می‌کشد تا عرضه قرص‌های ضد بیماری فایزر افزایش یابد. از آنجا که مطابق پیش‌بینی‌ها اوج سویه اومیکرون در این ماه است درنتیجه بیشتر دوره‌های درمانی زمانی در دسترس خواهند بود که این سویه کاهش می‌یابد.

بیشتر از جهان