ماه ژانویه، فرصتی برای گیاه‌خواری

وگانیسم یک رژیم غذایی نیست، سبک زندگی است

یک ماه زندگی به سبک وگان‌ها- Pexele

کمتر از یک دهه است که ماه ژانویه فرصتی برای مردم جهان است که بتوانند یک ماه به سبک «وگان»ها زندگی کنند و خود را محک بزنند! 

در ژانویه ۲۰۱۴ رویداد «وگانری» (Veganuary)  را جین و متیو، بنیانگذاران «وگان» آن، با هدف آگاهی‌رسانی در مورد «وگانیسم» در بریتانیا راه‌اندازی کردند: یک ماه گیاه‌خواری به عنوان تلاش برای تغییر افکار عمومی در مورد این سبک زندگی و تشویق و جذب کسانی که در اهداف و تصمیم‌های سال جدید، سبک زندگی سالم را به خود وعده می‌دهند. 

وگانیسم دوستدارانه‌ترین و اخلاقی‌ترین راه برای زندگی است و بسیاری از مردم صرفا به دلایل حقوق حیوانات و کمک به محیط زیست، وگان را انتخاب می کنند.

اگرچه برای وگان بودن باید تمام محصولات حیوانی را نه فقط از غذای خود، بلکه از سبک زندگی‌تان خارج کنید، اما ماه گیاه‌خواری بر تغییر رژیم غذایی افراد تمرکز دارد و به شرکت‌کنندگان فرصت می‌دهد که به‌تدریج از به‌کارگیری محصولات حیوانی در زندگی‌شان خودداری کنند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وگانیسم فقط شامل خوردن خوراکی‌های گیاهی و سبزیجات نیست و این پندار یک تصور غلط رایج در بین عموم است. اگرچه این سبک غذایی متمرکز بر گیاهان و سبزیجات است، اما اکنون هزاران نسخه گیاهی جایگزین از محصولات حیوانی از جمله پنیر و شیر وجود دارد؛ به این معنی که «وگان»ها می‌توانند به خوردن همه غذاهایی که دوست دارند، مانند پیتزا، همبرگر، یا بستنی، بدون خوردن محصولات حیوانی ادامه دهند. امروزه حتی در رستوران‌ها منوهای منحصر‌به فرد «وگان» ارائه می‌دهند.

«وگان»ها در خرید یا استفاده از محصولاتی که که از فرآورده‌های حیوانی و حیوانات مشتق، یا با استفاده از آزمایش روی آن‌ها تولید شده باشند، اجتناب می‌کنند.

مواردی مانند پشم از گوسفند، چرم از گاو، و عسل از زنبورها را که می‌دانیم، اما هزاران ماده مشتق شده از حیوانات است که در محصولات آرایشی مانند کرم‌های نرم‌کننده دست و صورت و شوینده‌های لباس به‌کار می‌روند و لزوما نمی‌دانیم که منشاء حیوانی دارند.

از سال ۲۰۱۴ تا کنون، این رویداد در خارج از کشور رشد زیادی داشته است و اکنون در سراسر جهان دنبال می‌شود. این روند مانند جرقه‌ای در جهت تغییر مسیر در بازار غذای گیاه‌خواری عمل کرده است و نام‌نماهای تجاری غذایی بیشتری را تشویق می‌کند تا جایگزین‌های گیاهی خود را به بازار عرضه کنند، و این امر نشان می‌دهد که تعداد «وگان‌»های روی زمین بسیار بیشتر از پیش شده است.

بیشتر از زندگی