گلدن گلوب امسال، تنها با غذای گیاهی از مهمانان پذیرایی می‌کند

این تصمیم در راستای حفاظت از محیط زیست گرفته شده است

براساس پژوهش دانشگاه آکسفورد، پیروی از رژیم گیاهخواری «بزرگ‌ترین راه حل» برای کاهش تاثیر خود بر محیط زیست است. - Robyn BECK / AFP

از مهمانان مراسم امسال گلدن گلوب در طول مراسم اهدای جوایز تنها با غذای گیاهی پذیرایی خواهد شد.

در طول سال‌های گذشته رژیم گیاهخواری به عنوان حرکتی در راستای حفاظت از محیط زیست محبوبیت رو به فزونی را شاهد بوده است و توسط افراد مشهوری مانند ناتالی پورتمن، زاک افرون و آریانا گرانده حمایت می‌شود.

به گزارش ویگن سوسایتی (The Vegan Society) تا سال ۲۰۱۹ حدود ۱.۱۶ درصد جمعیت بریتانیای کبیر (حدود ۶۰۰ هزار نفر) رژیم غذایی گیاه محوری را پی گرفته‌اند.

در روز پنج‌شنبه ۲ ژانویه، لورنزو سوریا، رئیس انجمن مطبوعات خارجی هالیوود اعلام کرد گلدن گلوب ۲۰۲۰ در طول این مراسم پر از ستاره از موقعیت استفاده خواهد کرد تا توجهات را معطوف بحران اقلیمی کند.

بیانیه‌ای که در صفحه فیسبوک گلدن گلوب منتشر شد اظهار داشته است: «ما هم گیاهخوار خواهیم شد! در ۷۷مین مراسم جوایز گلدن گلوب صد در صد شام گیاه محور خواهد بود و غذایی نظیر سوپ سرد چغندر و قارچ شاه صدفی با برنج ایتالیایی (رویزوتو = risotto) سرو خواهد شد.»

آقای سوریا گفت در طول تعطیلات، این سازمان «با مرور عملکرد خود در سال گذشته، تفکر درباره سال جدید و دهه پیش رو را کلید زده است. به هیچ وجه نمی‌شود بحران اقلیم را نادیده گرفت و بعد از مشورت با همکاران و دوستان خویش ما هم به این نتیجه رسیدیم که باید عملکرد بهتری از خود نشان دهیم.»

رئیس انجمن مطبوعات خارجی هالیوود گفت تصمیم ایشان مبنی بر ارائه غذای گیاهی در گلدن گلوب از جانب شرکای سازمان در هتل بورلی هیلتون (The Beverly Hilton) که میزبان مراسم خواهند بود نیز استقبال شده است.

آقای سوریا گفت: «طی همکاری با آیسلندیک گلیشیال (Icelandic Glacial) برای تامین آب خوردن مهمانان در لیوان‌های شیشه‌ای ما از بطری‌های پلاستیکی یک بار مصرف استفاده نخواهیم کرد و با سرو صد در صدی غذاهای گیاهی برای شام امیدواریم موجب افزایش آگاهی درباره این تغییرات کوچک شویم که می‌توانند تاثیراتی عظیم به همراه داشته باشند.»

او افزود: «البته که می‌دانیم مراسم‌های اهدای جوایز هنوز مسئولیت‌های فراوان دیگری نیز دارند و ما نیز هنوز جا برای بهبود و پیشرفت داریم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

متئو مورگان، مدیر اجرایی بورلی هیلتون گفت اعلام این خبر که منوی مراسم امسال کاملا گیاه محور خواهد بود در آغاز «کمی غیرمنتظره بود» چرا که زمان کمی تا برگزاری مراسم باقی مانده است و تصمیمات لازم برای منوی شام مراسم پیشتر گرفته شده بود.

آقای مورگان افزود: «ولی وقتی به این تصمیم و پیامی که دارد فکر کردیم خیلی درباره آن هیجان‌زده شدیم. این کاری است که من می‌توانم به انجام آن افتخار کنم.»

پژوهشی که در سال ۲۰۱۸ توسط محققان دانشگاه آکسفورد انجام شد به این نتیجه رسید که پیروی از رژیم گیاهخواری «بزرگ‌ترین راه حل» برای کاهش تاثیر خود بر محیط زیست است.

به یافته این پژوهش، حذف گوشت و لبنیات از رژیم غذایی خود میزان تاثیر هر شخص بر محیط زیست را تا ۷۳ درصد کاهش می‌دهد.

جوزف پور، محقق ارشد پژوهش گفت: «رژیم گیاهخواری احتمالا بزرگ‌ترین راه حل برای کاهش اثر خود بر کره زمین است، نه فقط بر گازهای گلخانه‌ای بلکه بر افزایش سطوح اسید در دنیا، هوپرورش، استفاده بیش از حد از زمین و منابع آبی تاثیری معکوس و مثبت خواهد داشت.» [هوپرورش یا eutrophication به افزایش بیش‌از حد مواد طبیعی یا مصنوعی در یک محیط آبی گفته می‌شود]

او افزود: «تاثیر این کار بسیار بیشتر از کاهش پروازهای خویش یا خریدن یک خودروی برقی است.»

این پژوهش که در نشریه ساینس (Science) منتشر شد اطلاعات ۴۰ هزار مزرعه در ۱۱۹ کشور را مورد مطالعه قرار داده است.

© The Independent

بیشتر از زندگی