زنان سعودی برای راندن قطارهای تندرو آماده می‌شوند

زنانی که دوره یک‌ساله آموزشی را بگذرانند، به‌طور تضمینی برای این کار استخدام خواهند شد

به کارآموزان برنامه «زنان راهبر قطار تندرو حرمین» در طول دوره، ماهیانه چهارهزار ریال سعودی پرداخت خواهد شد- @SPAeconomic /Twitter

زنان سعودی پس از گذراندن دوره‌های آموزشی، به‌زودی می‌توانند هدایت قطارهای تندرو حرمین را در مسیر مکه و مدینه برعهده گیرند. 

قطار تندرو حرمین، سرویس پرسرعتی است که در مسیری به طول ۴۵۰ کیلومتر، شهرهای مکه و مدینه را از طریق شهر جده (واقع‌در کرانه دریای سرخ) به یکدیگر وصل می‌کند. این خط ریلی که قطارهای آن با سرعتی نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند، از اواخر سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شده است و قابلیت جابه‌جایی سالانه بیش از ۶۰میلیون مسافر را دارد.

مرکز آموزش‌های فنی راه‌آهن عربستان سعودی روز یکشنبه، ۱۲ دی‌ماه، از آغاز ثبت‌نام زنان سعودی برای آموزش در برنامه «زنان راهبر قطار تندرو حرمین» خبر داد. زنانی دوره آموزشی یک‌ساله در این برنامه را با موفقیت بگذرانند، از امکان شغلی تضمین‌شده برای شرکت «رینفی-سعودی» (یکی از شرکت‌های اپراتور فطارهای تندرو در عربستان سعودی) برخوردار خواهند بود و با مردانی که از دوره‌های قبلی برنامه فارغ‌التحصیل شده‌اند، همکاری خواهند کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عبدالعزیز الصقیر، مدیرکل آموزش‌های فنی راه‌آهن عربستان سعودی، اعلام کرد که این دوره آموزشی از ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن‌ماه) در شهر جده آغاز می‌شود و شامل آموزش عملی در محل‌های کاری مرتبط با پروژه ریلی قطار تندرو حرمین است.

به گفته او، با توجه به تقاضای بالا برای استفاده از قطارهای تندرو حرمین، این خط ریلی به رانندگان واجد شرایط بیشتری نیاز دارد و زنان می‌توانند با ورود به دوره‌های آموزش جدید، در این کار وارد شوند. 

بنابر اعلامیه این موسسه آموزشی، به کارآموزان در طول دوره آموزشی ماهیانه چهارهزار ریال سعودی (۱۰۶۵ دلار) پرداخت خواهد شد و آن‌ها به‌عنوان کارمند درحال آموزش، تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند. زنانی هم که پس از فارغ‌التحصیلی، کار خود را در این شغل آغاز کنند، ماهیانه تا سقف هشت‌هزار ریال سعودی حقوق دریافت خواهند کرد.

الصقیر ضمن توضیح درمورد این دوره‌های جدید برای زنان سعودی، تاکید کرد: «دختران وطن جزء مهمی از بافت استعدادهای ملی جوان و شایسته پرورش در کشورند که می‌توانند به پیشرفت صنعت راه‌آهن و دستیابی آن به پایداری کمک کنند. تخصص آن‌ها در این زمینه، همچنین به افزایش کارایی و بالارفتن کیفیت خدمات و دستیابی به چشم‌انداز ۲۰۳۰ پادشاهی و تبدیل عربستان سعودی به یک مرکز لجستیک جهانی کمک خواهد کرد.»

بیشتر از جهان