مواجهه جانسون با شهروندان خشمگین بریتانیا

یک شهروند می‌گوید که نخست وزیر راجع به برگزیت برای مردم «افسانه‌سرایی» کرده

Jon Super / POOL / AFP

بوریس جانسون در جریان دیدار از شهر دانکاستر (شمال بریتانیا)، با یک رای‌دهنده خشمگین روبه‌رو شد که به او گفت «جسارت» داشته که به شهرش آمده است. زنی که جانسون را متهم به جسارت کرد، گفت نخست وزیر درباره  برگزیت برای مردم «افسانه‌سرایی» کرده است.

او به آقای جانسون گفت: «مردم به خاطر اقدامات ریاضتی (اقتصادی) جان‌شان را از دست داده‌اند، حالا تو جرات کرده‌ای که به اینجا بیایی و به ما بگویی سیاست‌های ریاضتی تمام شده و حالا دیگر همه چیز خوب است و ما از اتحادیه اروپا بیرون خواهیم رفت و همه چیز عالی خواهد شد؟ افسانه‌سرایی محض!»

آقای جانسون در واکنش به این شهروند که به او گفت «برگزیت تحت رهبری حزب کارگر» را به «برگزیت تحت رهبری حزب محافظه‌کار» ترجیح می دهد، گفت: «اگر نگاه کنید، می‌بینید حزب کارگر سرانجام تصمیم گرفته که خواهان برگزیت نیست».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آن شهروند معترض در پاسخ گفت: «آنها به هر شهروند یک رای برای تصمیم در مورد توافق واقعی می‌دهند؛ بسیار بیشتر از آنچه شما خواهید کرد». در جریان این مکالمه، آقای جانسون در حلقه گروهی از اهالی شهر بود که برای خرید آمده بودند. هرچند شهر دانکاستر عمدتا طرفدار حزب کارگر است، اما ۶۹ درصد شهروندان آن در رفراندوم به برگزیت رای دادند.

بوریس جانسون در جریان دیدار از بازار سرپوشیده «کورن اکسچِنج»، با صاحب یک غرفه ماهی‌فروشی گفت‌وگو کرد. اطرافیان شنیدند که او با اشاره به چنگ‌های یک خرچنگ، گفت:«به چنگ‌های این خرچنگ نگاه کنید؛ ما باید چند چنگال را از توافق برگزیت بیرون بکشیم».

در محوطه باز و شلوغ بازار، بوریس جانسون به یک خریدار گفت: «شما را (از اتحادیه اروپا) خارج خواهیم کرد. خودمان را خارج خواهیم کرد». وی همچنین به یک فروشنده گفت: «ما به توافق خواهیم رسید. دستکم قصد ما این است. و اگر نتوانیم، روز سی‌ویکم اکتبر (از اتحادیه اروپا) خارج خواهیم شد.  این کاری است که خواهیم کرد. این دموکراسی است». نخست وزیر به اظهارات مردی که گفت: «می‌خواهی اینجا به توافق برسی؟ اینجا دانکاستر است، نه اروپا»، پاسخ نداد.

بوریس جانسون سپس در مقابل غرفه یک نان‌فروشی توقف کرد و قرصی نان و تعدادی کیک کوچک خرید. وی در عبور از برابر از غرفه‌های میوه‌فروشی، به توت فرنگی‌های تولید بلژیک نزدیک شد، اما سرانجام چند آلوی سیاه محصول بریتانیا را خرید.

نخستوزیر در پی  تقاضای گروهی از سیاستمداران استان‌های شمالی بریتانیا که از دولت او برای منطقه‌شان کمک بیشتری خواسته بودند، از یورکشایر جنوبی دیدن می‌کند. 

انتظار می‌رود بوریس جانسون در اظهاراتی که قرار است روز جمعه ایراد کند، به این نکته اشاره کند که: «زمان آن رسیده است که به مردم اختیار بیشتری در مورد (اداره) محل زندگی‌شان داده شود، و زمان آن رسیده که به شما توانایی کامل اداره امور به سبک خودتان داده شود».

«ما قدرت شمال را افزایش خواهیم داد و اطمینان حاصل خواهیم کرد که مردم این منطقه، کنترل مسایل حایز اهمیت خود را، خود در دست بگیرند».

گزارش بیشتر از پرس اسوسییشن. 

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent