رئیس سازمان بهداشت جهانی درباره سونامی مبتلایان هشدار داد

«هم‌زمان شدن گسترش سویه اومیکرون با موج سویه دلتا می‌تواند ما را با «سونامی مبتلایان» روبه‌رو کند»

تدروس ادهانوم، رئیس سازمان بهداشت جهانی-FABRICE COFFRINI / POOL / AFP

تدروس ادهانوم، رئیس سازمان بهداشت جهانی، از امکان «سونامی مبتلایان» به دلیل هم‌زمانی موج‌های سویه دلتا و سویه اومیکرون ابراز نگرانی کرد.

به گزارش رویترز، این مقام در نشست رسانه‌ای خود روز چهارشنبه ۲۹ دسامبر در ژنو، گفت: «سویه‌های دلتا و اومیکرون دو تهدیدی هستند که بر شمار مبتلایان افزوده‌اند و باعث شده‌اند آمار بستری شدن و مرگ ومیر بالا برود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «من از این که سویه اومیکرون به‌شدت سرایت‌پذیر است، نگرانم. هم‌زمان شدن گسترش سویه اومیکرون با موج سویه دلتا می‌تواند ما را با «سونامی مبتلایان» روبه‌رو کند.»

رئیس سازمان بهداشت جهانی دوباره کشورهای جهان را فراخواند تا واکسن‌های خود را عادلانه‌تر با دیگر کشورها تقسیم کنند و هشدار داد که تأکید کشورهای ثروتمند بر واکسن یادآوری، به کمبود واکسن‌ در کشورهای فقیر منجر می‌شود.

او گفت، هدف سازمان بهداشت جهانی واکسینه شدن دست‌کم ۷۰ درصد جمعیت هر کشور در جهان تا میانه سال ۲۰۲۲ است که به گفته او اگر متحقق شود، مرحله اضطراری همه‌گیری پایان می‌یابد.

شب سال نو میلادی، دومین سالگرد هشدار چین به سازمان بهداشت جهانی درباره ویروسی با منشأ نامعلوم در شهر ووهان است.

بر اساس آمار رویترز، از آن زمان تاکنون بیش از ۲۸۱ میلیون تن در سرتاسر جهان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۵ میلیون تن جان باخته‌اند. 

بیشتر از جهان