انفجار در کابل، افزایش حمله به طالبان در سراسر افغانستان

رسانه‌های داخلی افغانستان، زیر فشار و تهدید طالبان، حق ندارند اعتراض‌های مردم در مورد ناامنی، سرقت و آدم‌ربایی را بازتاب دهند

داعش خراسان، مسئولیت حملات روز دوشنبه در قندوز و کابل  علیه اعضای طالبان را به عهده گرفت، اما حملات شامگاه سه‌شنبه در کابل و پنجشیر را هنوز گروهی به عهده نگرفته است.

شامگاه سه‌شنبه هفتم دی‌ماه، انفجار بخش‌هایی از شهر کابل را لرزاند. شاهدان محلی گفتند، انفجار در چهار راه شهید، در امتداد جاده چهل متری متصل به فرودگاه کابل، رخ داد و هدف آن کاروانی از خودروهای نظامیان طالبان بود.

ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتاعی نشان می‌دهند که یک یا چندین خودرو در حال سوختن است و ساکنان محل در تلاش دور شدن از محل انفجار اند. طالبان تا کنون هیچ اطلاعاتی در مورد این انفجارمنتشر نکرده است.

همچنین بر اساس اطلاع اهالی شهرستان رخه استان پنجشیر، شامگاه سه‌شنبه، یک قرارگاه نظامیان طالبان در آن شهرستان، هدف سه موشک قرار گرفت. در مورد تلفات و خساراتی بر جا مانده از این رویداد نیز هنوز گزارشی در دست نیست.

این حملات در حالی علیه نظامیان طالبان انجام شد که روز دوشنبه ششم دی‌ماه نیز، یک عضو طالبان در شهر قندوز ترور شد و شش عضو دیگر این گروه که سوار بر یک خودرو بودند، در چهار راه «بست» شهر کابل، هدف یک انفجار قرار گرفتند.  داعش خراسان با به عهده گرفتن مسئولیت این حملات مدعی شد که هر شش عضو طالبان در نتیجه انفجار کشته شدند. اما حملات روز سه‌شنبه در کابل و پنجشیر را هنوز گروهی به عهده نگرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دست‌کم در یک ماه اخیر، حملات علیه طالبان در بسیاری از شهرهای افغانستان از جمله در کابل، جلال‌آباد، پنجشیر، بدخشان، کاپیسا، نورستان و کنر افزایش یافته است. طالبان تلاش می‌کند وقوع چنین حملاتی را انکار کند.

در چهار ماهی که از سلطه طالبان بر افغانستان می‌گذرد، رهبران این گروه ادعا می‌کنند که جنگ در افغانستان تمام شده و در سراسر آن کشور، امنیت برقرار است. اما افزایش انفجارها، سرقت‌های مسلحانه و آدم‌ربایی در شهرها، مردم افغانستان را به گونه‌ای  بی‌سابقه نگران کرده است.

رسانه‌های داخلی افغانستان، زیر فشار و تهدید طالبان، حق ندارند اعتراض‌های مردم در مورد ناامنی، سرقت و آدم‌ربایی را بازتاب دهند، چون با مقررات سختگیرانه طالبان مواجه می‌شوند.

مسئولان طالبان به همه رسانه‌های داخلی دستور داده‌اند که هیچ خبری بر خلاف میل آنها منتشر نکنند، وگرنه دشمن قلمداد خواهند شد.