سخنگوی دولت: یارانه بنزین حذف نمی‌شود، عادلانه می‌شود

بهادری جهرمی با کنایه به حسن روحانی گفت: دولت سیزدهم اهل خبرهای تلخ صبح جمعه نیست

علی بهادری جهرمی از تصمیم برای «توزیع عادلانه یارانه بنزین» و اجرای آزمایشی آن در دو جزیره خبر داد - اقتصادآنلاین 

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، روز سه‌شنبه، هفتم دی ۱۴۰۰، در نشست خبری هفتگی خود به موضوع‌های روز از جمله مباحث اقتصادی و تحریم‌ها اشاره کرد.

او با بیان اینکه برای تامین ارز محدودیتی وجود ندارد، درباره وضعیت منابع ارزی گفت: «کشور در شرایط تحریمی قرار دارد و نمی‌شود آن را با شرایط عادی قیاس کرد؛ اما به نسبت شرایط تحریمی، فروش نفت و بازگشت ارز حاصل از آن در وضعیت قابل قبولی قرار دارد.»

به گزارش ایسنا، بهادری جهرمی از «گشایش‌های ارزی» خبر داد و افزود: «ثبات بازار ارزی را شاهدیم و در همین مدت هم بسیاری از روزها در بازار نیما، عرضه ارز بیش از تقاضا بوده است.»

او در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: «رئیس‌جمهوری پیش از این بارها تاکید کردند که مذاکرات را با زندگی مردم گره نمی‌زنیم؛ البته هم‌زمان اقدام‌هایی به‌منظور رفع تحریم‌ها و دفاع از حقوق مردم انجام می‌شود و اقدام‌های لازم برای خنثی‌سازی تحریم‌ها در دستور کار قرار دارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بهادری جهرمی همچنین با کنایه به حسن روحانی درباره موضوع افزایش قیمت بنزین گفت: «دولت سیزدهم اهل تصمیم‌های یک‌ شبه و خبرهای تلخ صبح جمعه نیست. هیچ طرحی برای افزایش قیمت بنزین در دستور کار دولت قرار ندارد.»

او از تصمیم برای «توزیع عادلانه یارانه بنزین» و اجرای آزمایشی آن در دو جزیره خبر داد و گفت: «تا پیش از این یارانه بنزین به دارندگان خودروها اختصاص پیدا می‌کرد که ناعادلانه‌ بود چرا که بخشی از مردم خودرو ندارند و یارانه‌ یا معادل آن به آن‌ها تعلق نمی‌گرفت. برخی از مردم هم چند خودرو داشتند و چند برابر افرادی دارای یک خودرو، از این یارانه استفاده می‌کردند. برای اینکه یارانه بتواند عادلانه‌تر توزیع شود، طرح این است که بنزین یارانه‌ای به افراد اختصاص پیدا کند.»

بهادری جهرمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، با تکذیب «شایعه» استعفای وزیر اقتصاد، به موضوع گرانی کالاها اشاره کرد و تورم را «به جا مانده از تصمیم‌های سال‌های اخیر» دانست.

 او با اشاره به اینکه «کنترل رشد نقدینگی و کسری بودجه در دستور پیگیری است» مدعی شد: «در همین مدت کوتاه دوره مدیریتی دولت سیزدهم، رشد نقدینگی کاهش داشته و دولت موفق شده ۱۲ واحد درصد از رشد پایه پولی جلوگیری کند که به کاهش فشار تورمی منجر شده است.»

بیشتر از اقتصاد