«حزب جمهوری‌خواه در انتخابات میان‌دوره‌ای۷۰ کرسی به دست می‌آورد»

محبوبیت بایدن به دلیل شیوع همه‌گیری ویروس کرونا کاهش یافته و تورم رو به افزایش است

تام اِمِر، رئیس کمیته ملی جمهوری‌خواهان کنگره از پیروزی حزب در انتخابات می‌گوید - Stephen Maturen / AFP

تام اِمِر، رئیس کمیته ملی جمهوری‌خواهان کنگره، به «د هیل» گفت که انتظار دارد جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲، تا ۷۰ کرسی به دست آورند.

سخنان نماینده جمهوری‌خواه مینه‌سوتا در حالی بیان می‌شود که محبوبیت بایدن به دلیل شیوع همه‌گیری ویروس کرونا کاهش یافته، تورم رو به افزایش است و بسیاری از آمریکایی‌ها خروج او از افغانستان را که در جریان آن ۱۳ آمریکایی در یک بمب‌گذاری در فرودگاه کابل کشته شدند، تایید نمی‌کنند.

«من به دموکرات‌ها به‌ویژه در کرسی‌های هدف گرفته شده [کرسی‌هایی که جمهوری‌خواهان برای گرفتن آن‌ها از دموکرات‌ها دندان تیز کرده‌اند] گفته‌ام که از تعطیلاتشان لذت ببرند و تصمیم خود را بگیرند؛ آیا می‌خواهید بازنشسته شوند یا در پاییز آینده ببازید.» او افزود: «در این شرایط هیچ‌یک از دموکرات‌ها در امان نیستند.»

این بیانات در حالی منتشر می‌شوند که ۲۳ نماینده دموکرات کنگره از جمله دبیر کمیته بودجه و دبیر کمیته راه و ترابری بازنشستگی خود را اعلام کرده‌اند. در حول‌وحوش همین روزها در سال  ۲۰۱۷، بیست‌وپنج جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان اعلام کردند که به دنبال انتخاب مجدد نیستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

معمولا حزب رئیس‌جمهوری در انتخابات میان‌دوره‌ای کرسی‌های خود را از دست می‌دهد زیرا رای‌دهندگان از رئیس‌جمهوری روی کار ناراضی‌اند. با وجود پیروزی بایدن بر رئیس‌جمهوری سابق، دونالد ترامپ، و از دست رفتن قابل‌توجه اکثریت جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۰، دموکرات‌ها در حال حاضر تنها با پنج کرسی بیشتر اکثریت مجلس نمایندگان را در اختیار دارند.

یکی از بازنشستگی‌های اخیر مربوط به استفانی مورفی، نماینده فلوریدا بود؛ یک دموکرات میانه‌رو که زمانی از ستاره‌های این حزب بود. او تنها ۴۳ سال دارد و عضو کمیته تحقیق شورش‌ ششم ژانویه کنگره است.

او گفت: «فکر می‌کنم درک اینکه مردم به تنگ آمده‌اند و درک اینکه آن‌ها چگونه زندگی می‌کنند و چه می‌خواهند و اینکه هدف، تامین آن چیزها و در تماس بودن با مردم است، چیزهایی‌اند که دموکرات‌ها می‌توانند انجام دهند. فکر می‌کنم این اشاره که: هی! همه‌چیز عالی است! در واقع هیچ مفهومی ندارد.»

در مقابل، شون پاتریک مالونی، رئیس کمیته مبارزات انتخاباتی دموکرات‌ها در کنگره از نیویورک، می‌گوید که او به حفظ اکثریت دموکرات در مجلس نمایندگان خوش‌بین است.

او ضمن اشاره به اینکه نامزدها باید «مثل شهردار مبارزه کنند» به نشریه هیل گفت: «فکر می‌کنم شانس بسیار خوبی داریم. فقط باید کارهای خوب بکنیم و به مردم بگوییم.»

«من به‌وضوح گفته‌ام که باید در ارسال پیام‌هایمان به مردم عملکرد بهتری داشته باشیم و فکر می‌کنم این کار را از ما خواهید دید.»

© The Independent