نتایج یک نظرسنجی: آمریکایی‌ها از عملکرد بایدن و هریس ناراضی‌اند

این نظرسنجی در حالی انجام گرفت که کمتر از یک سال به انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ زمان باقی مانده است

محبوبیت جو بایدن رئیس‌جمهوری ایالات متحده و کامالا هریس معلون او کاهش یافته است - Anna Moneymaker / AFP

بر اساس نتایج نظرسنجی موسسه گالوپ که افکار آمریکایی‌ها درباره رهبران فدرال را نشان می‌دهد، رئیس‌جمهوری جو بایدن و معاون او، کامالا هریس، هر دو، با میزان قابل‌توجهی از نارضایتی مواجه‌اند.

این نظرسنجی جدید بر اساس مصاحبه تلفنی با ۸۱۱ بزرگسال در ایالات متحده و در فاصله اول تا ۱۶ دسامبر تهیه شد و حاشیه خطای نمونه‌گیری آن ۴ واحد بوده است.

کمی بیش از نصف رای‌دهندگان از عملکرد آقای بایدن در جایگاه ریاست‌جمهوری راضی نبودند؛ ۵۱ درصد از او به عنوان رئیس‌جمهوری ناراضی و ۴۳ درصد راضی بودند. در آغاز دوره ریاست‌جمهوری، ۵۷ درصد از او در مقام رئیس‌جمهوری راضی و ۳۷ درصد ناراضی بودند؛ اما سقوط دولت افغانستان و حاکم شدن طالبان -که به مرگ ۱۳ نفر از کارکنان آمریکایی منجر شد-، در کنار اوضاع بد اقتصادی و شیوع سویه اومیکرون کرونا همگی کاهش نرخ رضایت از او را سبب شده است.

هم‌زمان، ۵۴ درصد از شرکت‌کنندگان از عملکرد خانم هریس ابراز نارضایتی و ۴۴ درصد ابراز رضایت کردند. خانم هریس پس از سفر به آمریکای لاتین و در پی ماجراها و هرج‌ومرجی که میان کارکنان دفترش به راه افتاد، هدف انتقادهایی جدی قرار گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر آنتونی فاوچی، مدیر موسسه ملی حساسیت و بیماری‌های عفونی و مشاور ارشد رئیس‌جمهوری در امور پزشکی، ۵۲ درصد محبوبیت دارد؛ در حالی که ۴۷ درصد از او ناراضی‌اند.

محبوبیت او هماهنگ با مرزبندی‌های حزبی بسیار کاهش یافته و بابت چگونگی مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا در هر دو دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ و بایدن هدف انتقاد رسانه‌های دست‌راستی و سیاست‌مداران جمهوری‌خواه بوده است. پیشنهاد اخیر او مبنی بر اینکه با توجه به اوج‌گیری ابتلا به اومیکرون، باید اجباری شدن واکسن در مسافرت‌های هوایی داخلی را مدنظر داشت، خشم برخی از محافظه‌کاران سرشناس را برانگیخته است.

در میان تمامی مقام‌های فدرال، قاضی جان رابرتز، رئیس دیوان عالی، بالاترین میزان محبوبیت را دارد و ۶۰ درصد پاسخ‌دهندگان از عملکرد کاری او راضی و ۳۴ درصد از آن ناراضی بوده‌اند. جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) که بایدن او را برای یک دوره دیگر ریاست هم نامزد کرده،  دارای ۵۳ درصد محبوبیت است و ۴۰ درصد هم از عملکرد او راضی نیستند.

در مقابل، میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت مجلس سنا، در میان تمامی مقام‌های فدرال، پایین‌ترین میزان محبوبیت را دارد و ۳۴ درصد از او راضی و ۶۳ درصد  ناراضی‌اند زیرا بسیاری از دموکرات‌ها از اشکال‌تراشی‌های او در دستورکارهایشان ناراضی‌اند و ترامپ هم به دلیل حمایت نکردن او از ادعای تقلب در انتخاب ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ موسوم به «دروغ بزرگ»، از دست او عصبانی بوده است.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس، در میان نامحبوب‌ترین‌ها جایگاه دوم را داشت و ۵۸ درصد از عملکرد کاری او ناراضی و ۴۰ درصد راضی بودند.

این نظرسنجی در حالی انجام گرفت که کمتر از یک سال به انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ زمان باقی مانده است و انتظار می‌رود جمهوری‌خواهان اکثریت را در دو مجلس‌ نمایندگان و سنا پس بگیرند.

© The Independent