فروش یک میلیارد دلاری «مرد عنکبوتی» پس از دو هفته اکران

مرد عنکبوتی رکورد سود خالص فروش داخلی در سینماهای آمریکای شمالی در سال ۲۰۲۱ را دو برابر کرد

فیلم «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» اولین فیلم در دوران همه‌گیری است که فروش آن از مرز یک میلیارد دلار گذشت - Marvel

فیلم «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) رسما به پرسودترین فیلم هالیوود در سال ۲۰۲۱ تبدیل شد.

این فیلم جدید شرکت مارول دو هفته پس از آغاز اکران، بیش از یک میلیارد و ۵۰ میلیون دلار (۷۸۲ میلیون پوند) فروش گیشه‌ داشت و به اولین فیلم در دوران همه‌گیری تبدیل شد که فروش آن از مرز یک میلیارد دلار گذشته است.

بر اساس برآوردهای این استودیو، تا روز یکشنبه (۵ دی) «راهی به خانه نیست» در سه روز آخر هفته، ۸۱.۵ میلیون دلار (۶۰.۷ میلیون پوند) دیگر فروخت که این میزان فروش از آخر هفته پیش از آن ۶۹ درصد کمتر بود.

فیلم «آواز۲» (Sing 2) ساخت شرکت یونیورسال آخر هفته گذشته با فروش حدود ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار دلاری مقام دوم را کسب کرد و «رستاخیز ماتریکس» (The Matrix Resurrections) برادران وارنر با ۱۲ میلیون فروش در جایگاه سوم قرار گرفت.

مرد عنکبوتی همچنین رکورد سود خالص فروش داخلی در سینماهای آمریکای شمالی در سال ۲۰۲۱ را دو برابر کرد. این رکورد پیش‌تر در اختیار فیلم «شنگ‌‌-چی» (Shang-Chi) و «افسانه ۱۰ حلقه» (Legend of the Ten Rings) بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«راهی به خانه نیست» علاوه بر این‌ها با فیلم «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» (Star Wars: The Force Awakens) محصول ۲۰۱۵ نیز پیوند خورد؛ زیرا در میان فیلم‌های تاریخ که با بیشترین سرعت به فروش یک میلیاردی رسیدند، بدون اکران در چین، رتبه سوم را کسب کرد.

این فیلم در نخستین آخر هفته، بیش از ۴۴۳ میلیون پوند فروخت و بعد از «انتقام‌جویان: پایان بازی» (Avengers: Endgame) (۹۰۷ میلیون پوند) و «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» (Avengers: Infinity War) (۴۸۳ میلیون پوند) در رتبه سوم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ جهان در نخستین اکران قرار گرفت. بدین ترتیب شرکت مارول دارنده هر سه رتبه برتر فیلم‌های پرفروش در این فهرست است.

تام روتمن، مدیرعامل گروه سونی موشن پیکچرز، روز دوشنبه (۲۹ آذر) گفت: «فروش تاریخی آخر هفته فیلم «مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست» در سراسر جهان، علی‌رغم مواجهه با چالش‌های بسیار، بار دیگر بر تاثیر فرهنگی بی‌همتایی که فیلم‌های ممتاز نمایشی در صورت برخورداری از ساخت و بازاریابی همراه با اراده و بینش می‌توانند پدید آورند، صحه گذاشت.»

او افزود: «همه ما در سونی پیکچرز از صمیم قلب از تمامی افراد جلو و پشت دوربین که با مایه گذاشتن از استعدادهای شگرفشان تولید چنین فیلم شاهکاری را میسر کردند، سپاسگزاریم. به لطف کار درخشانشان همه در این کریسمس می‌توانند از تماشای هنرنمایی قوی‌ترین ابرقهرمان سال ۲۰۲۱ بر پرده‌های بزرگ سینما لذت ببرند؛ از تماشای همسایه دوست‌داشتنی ما: مرد عنکبوتی.

فیلم « راهی به خانه نیست» پس از انتظاری طولانی و کنجکاوی‌های فراوانی که پنهانکاری‌های تولیدش برانگیخت، روز پنجشنبه ( ۲۵ آذر) اکران شد.

در این فیلم، تام هالند دوباره در نقش مرد عنکبوتی ظاهر می‌شود و بندیکت کامبربچ بازیگر نقش دکتر استرنج هم حضور دارد.

© The Independent

بیشتر از فیلم