هند سن ازدواج «۲۱ سال» را برای دختران تصویب کرد

دولت در حال بررسی تغییراتی در قانون منع ازدواج کودکان، قانون ازدواج ویژه، و قانون ازدواج هندوها است 

در حال حاضر، سن قانونی ازدواج در هند برای مردان حداقل ۲۱ سال، و برای زنان ۱۸ سال است‌ـ INDRANIL MUKHERJEE / AFP

کابینه هند طرح پیشنهادی برای افزایش حداقل سن ازدواج زنان از ۱۸ به ۲۱ سال را تصویب کرد.

نارندرا مودی،‌ نخست‌وزیر هند، سال گذشته در سخنرانی روز استقلال، به آن پیشنهاد اشاره کرده بود. 

به گزارش شبکه تلویزیونی ان‌دی‌تی‌وی (NDTV) هند، نارندرا مودی گفت: «دولت نگران سلامت و صحت دختران و خواهران است. برای محافظت دختران در برابر سوء‌تغذیه، بسیار مهم است تا ازدواج آن‌ها در سن و سال مناسب صورت گیرد.»

در حال حاضر سن قانونی ازدواج در هند برای مردان حداقل ۲۱ سال، و برای زنان ۱۸ سال است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برای تحقق و عملی ساختن این طرح پس از تصویب کابینه، دولت در حال بررسی تغییراتی در قانون منع ازدواج کودکان، قانون ازدواج ویژه، و قانون ازدواج هندوها است. 

«سازمان پیشرفت نیتی آیوگ»، که تحت حمایت دولت است، نیز حمایتش را از این طرح پیشنهادی اعلام کرده است. این کارگروه که سال گذشته تشکیل شد، کارشناس ارشد دولتی ویکی پال،‌ مقام‌های ارشد وزارت بهداشت، وزارت پیشرفت زنان و کودکان، و وزارت دادگستری و قانون را شامل می‌شود. 

در ماه دسامبر توصیه‌هایی در مورد این طرح پیشنهادی ارائه شده بود، زیرا کارگروه تاکید کرده بود که زنان در زمان اولین بارداری، باید حداقل ۲۱ سال سن داشته باشند.

این کارگروه همچنین گفته بود که تاخیر در ازدواج، تاثیر مثبتی بر سلامت، رفاه اجتماعی و مالی خانواده‌ها، فرزندان و در مجموع، جامعه دارد.

جایا باچان، بازیگر فیلم و عضو راجیا سبها (مجلس نمایندگان)، با استقبال از این اقدام گفت: «تصمیم خوبی است. با این کار، فرصتی برای ادامه تحصیل دختران فراهم می‌‌شود و آن‌ها همچنین می‌توانند از آزادی خود لذت ببرند و فرصت‌های شغلی بهتری به دست آورند.»

© IndependentUrdu

بیشتر از جهان