شکایت بانوی اول فرانسه از توییتری که او را مرد خواند

این اولین بار نیست که شخصیت یک زن قدرتمند دستخوش چنین شایعات پوچی قرار می‌گیرد

گزارش‌ها حاکی از آن است بریژیت ماکرون، از شایعاتی که در مورد جنسیتش به راه افتاده، «عصبانی» است - Ludovic MARIN / AFP

بانوی اول فرانسه گفت در مورد شایعات منتشر شده در توییتر فرانسوی مبنی بر اینکه او مرد به دنیا آمده و نامش ژان-میشل ترونیو بوده است، اقدام قانونی خواهد کرد.

روزنامه لو فیگارو از پاریس گزارش کرد که بریژیت ماکرون ۶۸ ساله، همسر امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، از محرکان این تئوری توطئه عجیب شکایت خواهد کرد.

بر اساس گزارش سی‌نیوز (CNews) این شایعه زمانی آغاز شد که مجله راستگرای «فِ اِ دوکومان» (Faits et Documents) در ماه سپتامبر مقاله‌ای چاپ کرد و در آن مدعی شد که در مورد خانم ماکرون به مدت سه سال تحقیقی انجام داده است و فرضیه‌ آ‌ن‌ها را بسیاری از متخصصان تایید کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش «نومراما» (Numerama ، روز ۱۰ دسامبر خبرنگاری که ادعا می‌کرد در مورد ادعاهایش «تحقیق» کرده است - ناتاشا ری- در مورد این فرضیه مصاحبه‌ای انجام داد که تقریبا چهار ساعت طول کشید. این ویدیو حذف شد اما پیش از حذف، ۴۷۰ هزار نفر آن را دیده بودند.

چند روز بعد، در ۱۳ دسامبر، هشتگ #JeanMichelTrogneux یکی از بیشترین هشتگ‌های استفاده شده در توییتر فرانسه شد. از این هشتگ ۶۶ هزار بار در توییتر استفاده شد و تا روزها این هشتگ بیشترین موضوع بحث در رسانه‌های اجتماعی بود و برخی کاربران آن را کاملا باور کردند.

ترونیو نام خانوادگی خانم ماکرون است

این شایعات درست چند ماه قبل از انتخابات ماه آوریل ریاست‌جمهوری فرانسه بر سر زبان‌ها افتاده است. چندین شوخی‌ و جوک‌ ناخوشایند در مورد بانوی اول فرانسه در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی منتشر شد و گزارش‌ها حاکی از آن است که او از این شایعاتی که در مورد جنسیتش به راه افتاده، «عصبانی» است.

این اولین بار نیست که شخصیت یک زن قدرتمند دستخوش چنین شایعات پوچی قرار می‌گیرد. میشل اوباما، بانوی اول پیشین ایالات متحده، و جاسنیدا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند، هر دو قربانیان تئوری‌های توطئه در مورد جنسیت‌ خود بوده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان