حاکم دبی ۵۵۰ میلیون پوند حق حضانت به شاهدخت هیا می‌پردازد

پیش‌ از این، بزرگ‌ترین رقم توافق طلاق در بریتانیا ۴۵۰ میلیون پوند بود

این زوج در سال ۲۰۰۴ در دومین ازدواج رسمی شیخ محمد بن راشد آل مکتوم ازدواج کرده بودند‌ـ ADRIAN DENNIS / AFP

حاکم دبی روز سه‌شنبه ۲۱ دسامبر (۳۰ آذر) به پرداخت مبلغی حدود ۵۵۰ میلیون پوند (۷۳۰ میلیون دلار) به همسر سابق و فرزندانش محکوم شد که به‌نظر می‌رسد این بالاترین رقم توافق طلاقی باشد که دادگاه بریتانیا تاکنون تعیین کرده است.

به گزارش فرانس ۲۴، حاکم ۷۲ ساله دبی مدت‌هاست درگیر نبرد حقوقی با همسر سابق ۴۷ ساله‌اش است که اکنون با دو فرزند ۱۳ و ۹ ساله‌‌شان زندگی می‌کند.

این زوج در سال ۲۰۰۴ در دومین ازدواج رسمی شیخ محمد بن راشد آل مکتوم ازدواج کرده بودند؛ اما حاکم دبی در سال ۲۰۱۹، بدون اطلاع همسرش، شاهدخت هیا، طبق قوانین شریعت طلاق گرفت. شاهدخت هیا و فرزندانش در خانه‌ای در غرب لندن زندگی می‌کنند که از پدرش، شاه حسین اردن، به ارث رسیده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس رای دادگاه، به شیخ محمد بن راشد آل مکتوم اعلام شده است که باید مبلغی معادل ۲۵۱.۵ میلیون پوند به هیا بنت‌ الحسین، خواهر ناتنی پادشاه اردن، ملک عبدالله دوم،  پرداخت کند و ۲۹۰ میلیون پوند ضمانت بانکی نیز برای حق حضانت و امنیت کودکان ارائه کند.

پیش‌ از این، بزرگ‌ترین رقم توافق طلاق در بریتانیا تقریبا ۴۵۰ میلیون پوند بود که در سال ۲۰۱۶، به تاتیانا آخمدووا، همسر سابق یک میلیاردر روسی، تعلق گرفت.

شیخ محمد، که معاون رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر امارات متحده عربی است، سال گذشته در دعوای حقوقی برای جلوگیری از انتشار احکام دادگاه، شکست خورد. او همچنین برای بازگرداندن فرزندانش به دبی به دادگاه عالی مراجعه کرده بود که نافرجام ماند.

بیشتر از جهان