پاپ خشونت خانگی را رفتاری شیطانی دانست

پاپ فرانسیس خشونت خانگی علیه زنان را «رفتاری شیطانی» دانست و آزار یکدیگر در خانواده را محکوم کرد

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان-Andreas SOLARO / AFP

پاپ فرانسیس که پیش از این در واکنش به اخبار رسانه‌های ایتالیا درباره آمار بالای خشونت خانگی و خشونت علیه زنان، در مورد «زن‌کشی» سخن گفته بود، باز هم نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، رهبر کاتولیک‌های جهان این اظهارات را در جریان حضورش در یک برنامه تلویزیونی و هنگام روبه‌رو شدن با زنی که مورد آزار و اذیت همسرش قرار گرفته است، بیان کرد. آن زن اعلام کرد که سال‌ها مورد خشونت خانگی بوده است، تا بالاخره با چهار فرزندش از خانه فرار کرده و حالا به‌تنهایی از آن‌ها نگهداری می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از آن که آن زن داستان خود را برای پاپ تعریف کرد، از او پرسید که چگونه می‌تواند بعد از تحمل این همه خشونت دوباره حیثیتش را بازیابد و با امید به زندگی بازگردد؟ پاپ در پاسخ به زن آزاردیده گفت: «شما به هیچ وجه حیثیت خود را از دست نداده‌اید. من در شما وقار و اعتبار می‌بینم.»

پاپ فرانسیس همچنین با توصیه به آن زن برای صبوری و ادامه مسیر زندگی، به او گفت: «تصویر شجاعت مریم مقدس را همیشه در ذهن داشته باشید.»

او سپس با صراحت در مذمت خشونت خانگی سخن راند و گفت:‌ «خشونت خانگی رفتاری شیطانی است، زیرا بهره‌بری از کسانی است که نمی‌توانند از خودشان دفاع کنند. این رفتار تحقیرآمیز است، بسیار تحقیرآمیز.»

او درباره خشونت علیه کودکان نیز گفت:‌ «سیلی زدن به کودک نیز کاری ناپسند است. من همیشه گفته‌ام که هرگز به صورت کودکان سیلی نزنید و اعتبار آن‌ها را خدشه‌دار نکنید.»

پاپ در آن برنامه تلویزیونی که از یک شبکه ایتالیایی پخش می‌شد، با دو شخص دیگر نیز که دوران سختی را پشت سر گذاشته‌اند، گفت‌وگو کرد. یکی از آنان مردی بود که می‌کوشید پس از گذراندن ۲۵ سال حبس در زندان، دوباره به زندگی بازگردد، و دیگری زنی بی‌خانمان بود که در خیابان‌ها زندگی می‌کرد.

بیشتر از جهان