تساوی تاتنهام و لیورپول؛ اندیشه‌های کونته مقابل کلوپ بی‌نتیجه ماند

تاتنهام هم‌اکنون با ۲۶ امتیاز در رده هفتم جدول جای دارد

بازی بین تیم‌های تاتنهام و لیورپول در نهایت با تساوی ۲-۲ به پایان رسید - JUSTIN TALLIS / AFP

حساس‌ترین دیدار هفته هجدهم لیگ برتر انگلستان بین تیم‌های تاتنهام و لیورپول در ورزشگاه خانگی تاتنهام برنده‌ای نداشت و بازی با تساوی ۲-۲ به پایان رسید.

تیم فوتبال تاتنهام که در این هفته‌ها، با آنتونیو کونته، سرمربی جدید خود، روند روبه‌رشدی را طی می‌کند، با امید به پیروزی در این مسابقه و صعود در جدول رقابت‌ها به این مسابقه پا گذاشت. لیورپول هم که دوست نداشت از منچسترسیتی و رقابت برای قهرمانی عقب بیفتد، از همان ابتدای مسابقه کار را تهاجمی آغاز کرد؛ با این حال این هری کین بود که تیم میزبان را خیلی زود به گل رساند.

هری کین که از مدتی پیش به یکی از معمولی‌ترین بازیکنان تاتنهام تبدیل شده، حالا با آمدن کونته به این تیم گویی دوباره جان گرفته است. در نیمه نخست، زوج خط حمله تاتنهام یعنی سون و کین، بارها دروازه تیم لیورپول را تهدید کردند و دله آلی که در دوران مورینیو به یک بازیکن نیمکت‌نشین تبدیل شده بود، در کنار این دو بازیکن عملکردی فوق‌العاده‌ داشت و از بهترین بازیکنان تاتنهام در این مسابقه بود.

در طرف مقابل، تیم لیورپول این مسابقه را با ترکیبی متفاوت آغاز کرد که در میانه میدان، مشکلات زیادی را پیش آورد. غیبت هندرسون به دلیل بیماری و نبود تیاگو به دلیل ابتلا به کرونا شرایط لیورپول در این مسابقه را بسیار دشوار کرده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حرکات الکساندر آرنولد و رابرتسون از کناره‌ها در دستور کار تیم لیورپول بود و حملات آن‌ها سرانجام در دقیقه ۳۵ مسابقه نتیجه داد و دیه‌گو ژوتا موفق شد گل تساوی را به دروازه تیم میزبان وارد کند. در نیمه نخست، هوگو لوریس، دروازه‌بان فرانسوی تیم تاتنهام، بهترین بازیکن این تیم بود و بارها مانع از گلزنی مهاجمان لیورپول شد.

در نیمه دوم، هر دو تیم بازهم یک بازی تهاجمی را آغاز کردند و موقعیت‌های گلزنی زیادی داشتند تا اینکه در دقیقه ۶۹، رابرتسون گل دوم قرمزها را در دروازه حریف نشاند؛ اما خوشحالی رابرتسون و کلوپ از این گل دیری نپایید و سون از تاتنهام موفق شد خیلی زود و در دقیقه ۷۴، روی اشتباه آلیسون بکر، دروازه‌بان لیورپول، در دفع توپ، گل تساوی را به ثمر برساند.

فشار تاتنهام در دقایق باقیمانده افزایش یافت و رابرتسون به دلیل خطای شدید روی امرسون، در دقیقه ۷۷ از زمین اخراج شد؛ با این حال تاتنهام نتوانست از موقعیت به دست آمده و ۱۰ نفره شدن تیم حریف استفاده کند و این بازی زیبا در نهایت با تساوی ۲-۲ به پایان رسید.

تاتنهام هم‌اکنون با ۲۶ امتیاز در رده هفتم جدول جای دارد. این تیم که به دلیل ابتلای تعداد زیادی از بازیکنان و کادر فنی آن به کرونا، بازی‌های هفته گذشته‌اش لغو شده بود، حالا برگزاری بازی‌های عقب‌افتاده و کسب امتیازهای کامل می‌تواند خود را حتی تا رده چهارم جدول بالا بکشد.

بدون شک این تغییر و تحول‌ها در تاتنهام به دلیل حضور کونته رخ داده است و آن‌ها در پی به دست آوردن سهمیه لیگ قهرمانان برای فصل بعدی‌اند. کونته در انتهای بازی از عملکرد بازیکنانش تقدیر کرد و گفت: «ما در این مسابقه بسیار خوب کار کردیم و شانس پیروزی مقابل یکی از بهترین تیم‌های جهان را داشتیم. در شرایط فعلی، به دست آوردن یک امتیاز هم می‌تواند برای تاتنهام خوب باشد.»

بیشتر از فوتبال