صدای انفجار در نزدیکی نیروگاه اتمی بوشهر

خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی ایران: صدای انفجار در ساعت پنج صبح، مربوط به رزمایش پدافندی بود

درپی شنیده‌شدن صدای انفجار در نزدیکی نیروگاه اتمی بوشهر، یک مقام‌ محلی استان از برگزاری «رزمایش نیروهای مسلح بر فراز نیروگاه اتمی بوشهر» خبر داد.

صبح روز دوشنبه، ۲۹ آذرماه، خبرهایی از شنیده‌شدن صدای انفجار موشک‌های ضدهوایی پیش از ساعت پنج صبح و سپس تصاویری از فعال‌شدن سامانه پدافند هوایی در نزدیکی نیروگاه اتمی بوشهر در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد. 

ساعتی پس از آن، محمد تقی ایرانی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر، به خبرنگاران گفت: «در راستای آمادگی لازم برای افزایش توان پدافندی نیروهای مسلح، بامداد امروز، دوشنبه، رزمایشی بر فراز نیروگاه اتمی بوشهر برگزار شد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته او، این رزمایش ساعت پنج بامداد (به وقت محلی) و «با آمادگی لازم و هماهنگی کامل نیروهای مسلح برگزار شده» است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر افزود این رزمایش که در جنوب کشور و استان‌های حوزه خلیج فارس، یعنی خوزستان، هرمزگان و بوشهر، برگزار شده است، «از پیش اطلاع‌رسانی شده بود».

پیش از این، در ۱۳ آذرماه نیز پس از انتشار خبر شنیده‌شدن صدای انفجار مهیب در آسمان بادرود از توابع شهرستان نطنز و در فاصله نزدیک به ۲۰ کیلومتری تاسیسات هسته‌ای «شهید احمدی روشن» پس از ساعت هشت شب، مقام‌های جمهوری اسلامی از آزمایش سامانه موشکی در آن منطقه خبر دادند. 

خبرگزاری فارس در گزارشی اولیه، به نقل از «شنیده‌های غیررسمی» خبرنگار خود اعلام کرد که یک پهپاد ناشناس منهدم شده است، اما ساعتی بعد، فرمانده پدافند هوایی منطقه نطنز به شبکه خبر گفت: «ساعتی پیش برای ارزیابی آمادگی میدانی یکی از سامانه‌های موشکی منطقه آزمایش شد و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.»