شاهزاده سوئد، طراح جدیدترین اتاق هتل یخی معروف

دمای داخل اتاق‌ها منفی ۵ تا ۷ درجه سانتی‌گراد است و به مهمان‌ها کیسه‌خواب داده می‌شود

این هتل هر سال زمستان از یخ ساخته شده و در تابستان کوتاه شمالی آب می‌شود-facebook/icehotel.sweden

هتل یخی که در نزدیکی قطب شمال واقع‌شده امسال یک سراچه جدید با امکانات ویژه به مجموعه خود اضافه کرده است. سراچه سلطنتی را شاهزاده کارل فیلیپ برنادوت یا شاهزاده کارل فیلیپ سوئد و شریک تجاری او اسکار کیلبرگ طراحی و اجرا کردند.

هتل که هرساله با برف و یخ در روستای یوکاسروی (Jukkasjärvi)، در شمال سوئد، بازسازی می‌شود، اولین هتل یخی جهان است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از اولین افتتاح آن در سال ۱۹۹۰، هتل هر سال از دسامبر تا آوریل بازسازی می‌شود. این هتل که همه اجزای آن از جمله صندلی‌ها و تخت‌ها، از برف و بلوک‌های یخی برگرفته از رودخانه تورنه ساخته شده است هر سال زمستان ساخته و در تابستان کوتاه شمالی آب می‌شود.

در بازسازی هرساله از هنرمندان یخ تراش دعوت می‌شود تا اتاق‌ها و تزئینات مختلف ساخته‌شده از یخ را در آن بسازند. به این روش هر سال این هتل مانند یک نمایشگاه هنری از نو بر پا می‌شود.

این هتل علاوه بر اتاق‌خواب‌ها، یک سالن شادنوشی با لیوان‌های یخی هم دارد و غذاهایی که روی بشقاب‌های یخی برای مهمان‌ها روی میزهای یخی گذاشته می‌شود.

یک محراب کوچک یخی هم در این مجموعه تفریحی اقامتی وجود دارد که یک مکان بکر و دیدنی برای مراسم ازدواج به عروس و دامادهای سخت پسند ارائه می‌دهد.

سراچه‌ای که شاهزاده طراحی کرده است «رویای شب نیمه تابستان» نام دارد و تزئینات آن گل و گیاهان داخل قاب‌های یخی هستند.

به گفته صاحبان هتل، دمای داخل اتاق‌ها «منفی ۵ تا ۷ منهای درجه سانتی‌گراد» است و به مهمان‌ها «کیسه‌خواب» داده می‌شود. محیط گرم‌تر در ساختمان دیگر هتل که شبانه‌روزی آماده پذیرایی از مهمان‌ها است فراهم‌شده است.