نروژ به دلیل خطر شیوع «بمب واگیردار اومیکرون» الکل را ممنوع اعلام کرد

روز ۱۳ دسامبر ۳۵۸ نفر با تشخیص کووید در نروژ بستری شدند

میکده‌ها و رستوران‌ها به مدت دست کم چهار هفته از فروش مشروب الکلی منع شده‌اند - Ludovic MARIN / AFP

مسئولان سلامت اعلام کردند که نروژ در واکنش به خطر«بمب واگیردار» احتمالی که سویه اومیکرون ویروس کرونا ایجاد می‌کند، فروش الکل را در تمام مکان‌های مهمان‌پذیری ممنوع کرده است.

یوناس گار استور، نخست‌وزیر نروژ تایید کرد در کنار دیگر محدودیت‌ها، از نیمه شب ۱۴ دسامبر، میکده‌ها و رستوران‌ها از فروش مشروب الکلی به مدت دست کم چهار هفته منع شده‌اند.

آقای استور در مورد این تدابیر که به مردم توصیه می‌کند در صورت امکان از خانه کار کنند و تمدید اجبار ماسک و محدودیت دسترسی به سالن‌های ورزشی و استخرها، گفت: «بسیاری از مردم احساس می‌کنند که این قرنطینه است.»

موسسه بهداشت همگانی نروژ (FHI) هشدار داده است که اگر هیچ تدبیری اتخاذ نشود، ممکن است روزانه بین ۹۰ هزار تا ۳۰۰ هزار بیمار جدید کووید به اضافه ۲۰۰ بیمار بستری داشته باشیم که فشار سنگینی بر سیستم مراقبت‌های درمانی کشور وارد می‌کند.

موسسه بهداشت همگانی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سویه او میکرون در ماه دسامبر موجی پر خطر ایجاد خواهد کرد، بسیاری بستری می‌شوند، [با گذاشتن بار سنگینی] بر دوش سیستم بهداشتی و علاوه بر دیگر چیزها باعث بیشتر شدن مرخصی‌ها استعلاجی می‌شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لاین ولد، رئیس بخش کنترل بیماری‌ها و آمادگی اضطراری، به رسانه همگانی ان‌آرکی (NRK) گفت: «این وضعیت ما را بیش از موارد قبلی نگران کرده است.»

«ما فکر می‌کنیم او میکرون سویه غالب روزهای آینده باشد... مجبوریم به سرعت محدودیت‌های بیشتری اعمال کنیم.»

قرار است نخست‌وزیر نروژ امشب ساعت ۸ کنفرانسی خبری برگزار و محدودیت‌های جدید را اعلام کند.

روز ۱۳ دسامبر ۳۵۸ نفر با تشخیص کووید در نروژ بستری شدند که بنا به اعلام اداره بهداشت نروژ، این رقم بیشترین آمار از ابتدای شروع همه‌گیری است.

این در حالی است که کشورهای سراسر اروپا در حال افزایش محدودیت‌ها و گسترش واکسن تقویت‌کننده برای جلوگیری از انتشار سویه اومیکرون‌اند.

روز یکشنبه، نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرد تلاش‌ خواهد شد تا آخر سال، دوز سوم واکسن برای تمام افراد ۱۸ سال به بالا در دسترس قرار گیرد.

بوریس جانسون گفت: «ما کشور باعظمتی هستیم. ما برای حفاظت از مردممان واکسن داریم.»

«پس بیایید انجامش بدهیم. بیایید حالا دوز تقویت‌کننده را بزنیم. خودتان، دوستانتان و خانواده‌تان را قوی کنید.»

«همین حالا دوز تقویتی را بزنید تا از سیستم بهداشت‌ همگانی‌مان (NHS) آزادی‌مان و شیوه زندگی‌مان حمایت کنید.»

© The Independent

بیشتر از جهان