نخستین مورد مرگ بر اثر ابتلا به اومیکرون در بریتانیا

سویه اومیکرون حدود ۴۰ درصد از موارد ابتلا به کرونا را در لندن تشکیل می‌دهد

خرید شب عید کریسمس در لندن، با ماسک و بدون ماسک - DANIEL LEAL / AFP

روز دوشنبه، ۱۳دسامبر (۲۲ آذر)، بوریس جانسون اعلام کرد که دست‌کم یک بیمار به دلیل ابتلا به سویه اومیکرون در بریتانیا جان باخته است.

به گزارش رویترز، نخست‌وزیر بریتانیا به خبرنگاران گفت: «متأسفانه در حال حاضر مرگ حداقل یک بیمار با اومیکرون تأیید شده است. بنابراین فکر می‌کنم لازم است درباره این فرضیه که اومیکرون نسخه خفیف‌تری از ویروس کرونا است، بررسی بیشتری انجام شود، ضمن این که همچنان به راهکارهایی برای کاهش سرعت انتقال این سویه پرشتاب در بین مردم نیاز است.»
از زمانی که اولین موارد اومیکرون در روز بیست و هفتم نوامبر در بریتانیا شناسایی شد، دولت بوریس جانسون محدودیت‌های شدیدتری نسبت به گذشته اعمال کرد و از مردم خواست برای دریافت واکسن‌های تقویت‌کننده اقدام کنند.

در شرایطی که در پی انجام واکسیناسیون برخی از محدودیت‌های کرونایی در بریتانیا کنار گذاشته شده بود، در آستانه سال جدید میلادی و با هشدارها درباره سرعت انتقال بالای سویه جدید کرونا، به دستور جانسون دوباره مقررات ویژه‌ای چون ضرورت استفاده از ماسک‌ در محیط‌های سرپوشیده، کنترل گواهی‌های واکسن، و دورکاری بازگشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقامات بهداشتی بریتانیا اعلام کرده‌اند که سویه اومیکرون به طرز خارق‌العاده‌ای در حال گسترش است و اکنون حدود ۴۰ درصد از موارد ابتلا به کرونا در لندن را تشکیل می‌دهد. سرعت انتقال اومیکرون چهار برابر بیشتر از دلتا گزارش شده است و مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که سویه اومیکرون احتمالا تا ژانویه موج بزرگی از ابتلاها را در انگلستان ایجاد خواهد کرد.

بوریس جانسون اخیرا به دلیل انتشار یک کلیپ ویدیویی که نشان می‌دهد در دوره قرنطینه یک مهمانی دولتی برگزار شده، به شدت مورد انتقاد است. در آن کلیپ که سه‌شنبه گذشته (هفتم دسامبر) منتشر شد، دیده می‌شود که روز ۱۸ دسامبر سال گذشته، دو روز بعد از آن که بریتانیا مقررات قرنطینه عمومی برقرار کرد، ده‌ها مقام دولتی مهمانی برگزار کرده‌‌اند و درباره مقررات کرونایی شوخی می‌کنند. جانسون اتهام حضور در آن مهمانی را رد کرده و ادعا می‌کند که تمام مقررات و محدودیت‌های مرتبط با کرونا در ساختمان شماره ۱۰ خیابان داونینگ (دفتر نخست‌وزیری) رعایت شده است.

بیشتر از جهان