هری، مگان و آرچی به آفریقای جنوبی می‌روند

آفریقای جنوبی یکی از مقصدهای محبوب سفر برای خانواده سلطنتی است

Dan Istitene / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

 دوک و دوشس ساسکس جزئیات برنامه دیدارشان را از آفریقای جنوبی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند. 

در ماه ژوئن اعلام شد که دوک و دوشس همراه با کودکشان، آرچی هریسون ماونت بَتن –ویندزورِ، در فصل پائیز برای نخستین دیدار رسمی خانوادگی‌شان، به آفریقای جنوبی سفر می‌کنند.

در حالی که بیش از دو هفته به آغاز این دیدار نمانده، برنامه دیدار زوج سلطنتی در اینستاگرام به اشتراک گذاشته است که شامل چند عکس و زیرنویس درباره افراد و سازمان‌هایی است که در برنامه فشرده دیدار آنها گنجانده شده است.

براساس زیرنویس تصاویر منتشر شده در اینستاگرام، هدف از این دیدار تمرکز روی «جوامع محلی، رهبری سنتی، حقوق زنان و دختران، سلامت روان، بیماری ایدز و محیط زیست» است.

در این پست اینستاگرام نوشته شده دیدار هری و مگان «ماه ها در دست تدارک» بوده و پرنس هری و مگان «مشتاق هستند انرژی‌شان را روی کارهای چشمگیری که در آفریقای جنوبی انجام شده، تمرکز دهند».

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by The Duke and Duchess of Sussex (@sussexroyal) on

اینستاگرام:

در جریان دیدار، دوک و دوشس ساسکس با اسقف توتو، فعال حقوق بشر و ضد آپارتایت  دیدار خواهند کرد. سپس به «مون وابیسی بیج» خواهند رفت تا به سازمان موسوم به «امواج تغییر» بپیوندند که هدفش کمک به سلامت روان از طریق ورزش موج سواری است.

در متن اینستاگرام آمده که پرنس هری «به ویژه افتخار می‌کند میراثی که مادرش برجای نهاده را ادامه داده و با پیوستن به سازمان «هِیلو تراست» کار او را در آنگولا برای پاک کردن مین‌های زمینی در جهان ادامه دهد.»

دومین عکسی که دوک و دوشس ساسکس در تازه‌ترین پست اینستاگرام‌شان به اشتراک گذاشته‌اند، پرنسس دایانا را نشان می‌دهد که در  ژانویه ۱۹۹۷ از قربانیان مین‌های زمینی در لواندا، مرکز آنگولا دیدن می‌کند. 

پرنس هری «سخت مشتاق» سفر با مگان و آرچی به آفریقای جنوبی است

در جریان دیدار زوج سلطنتی، دوشس ساسکس، در راستای تعهدش به مسائل زنان و دختران، از چند نهاد محلی دیدار خواهد کرد تا « بهداشت و آموزش، کارآفرینی  رهبری برای زنان و دختران را ترغیب کند.» 

پرنس هری نیز به ملاوی خواهد رفت تا همکاری میان ارتش بریتانیا و پارک‌های آفریقا را ارزیابی کند. 

در نوامبر ۲۰۱۷ اعلام شد که ارتش بریتانیا همراه با نهاد پارک‌های آفریقایی و اداره پارک‌های ملی و حیات وحش ملاوی دست به دست داده‌اند تا از شکار غیرقانونی در منطقه جلوگیری کنند. علاوه بر این، دوک ساسکس به‌عنوان بخشی از برنامه دیدار، «ابتکار هیجان انگیز جدیدی» ارائه خواهد داد: «سایبان مشترک المنافع ملکه»، همکاری میان نامیبیا، بوتسوانا و آنگولا، به هدف حمایت از جنگل‌ها و حیات وحش در منطقه «دلتای اُکُوانگو». در پست اینستاگرام آمده است که این همکاری توسط پرنس هری «طراحی» و با مشورت با دولت‌های دخیل پایه ریزی شده تا جنبه واقعی و عملی بگیرد.  

این اینستاگرام، همچنین، روی نقش دوک و دوشس ساسکس در ریاست و معاونت بنیاد مشترک المنافع ملکه و سمت دوک به‌عنوان سفیر جوانان مشترک المنافع، تاکید می‌کند. 

در پایان این پست اینستاگرام آمده که «دوک و دوشس سخت مشتاق دیدار با رهبران جوان جریان تغییر و افزودن زیبایی به کشورهای مشترک المنافع هستند.» در خاتمه دوک و دوشس نوشته‌اند:«مشتاق دیدار در آینده نزدیک».

گروهی از کاربران در قسمت اظهار نظرهای این پست از دیدار قریب الوقوع زوج سلطنتی استقبال کرده‌اند.

یک کاربر نوشت: «این یک دیدار خارق العاده خواهد بود. برایشان هیجان زده ام. خاطرات تماشای پرنسس دایانا از آفریقا را به یادم می‌آورد».

کاربر دیگری نوشت:«به شما افتخار می کنم. تاثیر دیدار شما گسترده خواهد بود. به تلاشتان برای تعالی ادامه بدهید».

در اوایل هفته، اعلام شد که پرنس هری یک ابتکار جدید در مورد مسافرت‌های پایدار به راه انداخته است.

این ابتکار که عنوان آن «تراوالیست» است، از شرکت‌های مسافرتی از جمله «بوکینگ. کام»، شرکت مسافرتی چینی «سی تریپ»ِ «اسکای اسکنر»، «تریپ ادوایزر» و «ویزا» می‌خواهد مسافران را در مورد نحوه مسافرت پایدار آگاهی داده و ترغیب کنند.

دوک ساسکس در جریان اعلام این ابتکار در آمستردام، در نطقی پر حرارت گفت جایی که موضوع حفاظت از محیط زیست مطرح می‌شود، «هیچکس کامل نیست».

 دوک ساسکس این نطق را کمی پس از آن ایراد کرد که او و همسرش به خاطر چهارسفر با جت‌های خصوصی ظرف تنها ۱۱ روز در تابستان امسال مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. 

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

 www.independent.co.uk/life-style/meghan-markle-prince-harry

© The Independent

بیشتر از زندگی