مدیر فایزر: احتمالا باید سال‌ها تزریق دوز تقویتی را ادامه دهیم

مدیر فایزر می‌گوید دوز سوم نقش مهمی در مقابله با سویه اومیکرون ایفا می‌کند

مدیر فایزر می‌گوید شاید لازم باشد دست‌کم سالی یک بار به تزریق دوز تقویتی ادامه دهیم-Pedro PARDO / AFP

بن اوزبورن، مدیر شرکت فایزر گفت شاید لازم باشد برای سال‌ها تزریق دوز تقویتی واکسن کرونا را ادامه دهیم. او گفت احتمالا باید برای سال‌ها، دست‌کم یک بار در سال، دوز تقویتی را تزریق کنیم.

در حال حاضر فاصله تزریق دوز تقویتی پس از دو دوز واکسن کرونا به طور متوسط شش ماه اعلام شده است. متخصصان بر این باورند که دوز تکمیلی نقش موثری در جلوگیری از وخیم‌شدن بیماری، بستری و مرگ ناشی از ابتلا به کرونا ایفا می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش اسکای‌نیوز، اوزبورن تاکید کرد که تزریق دوز تقویتی برای همه بزرگسالان مهمترین اقدام برای مقابله با سویه جدید کرونا، اومیکرون به‌شمار می‌رود. سویه‌ای که از مبدا آفریقای جنوبی به تازگی در جهان شایع شده و هنوز اطلاعات اندکی دربازه میزان سرایت‌پذیری، عوارض و ایمنی واکسن‌ها در مقابل آن منتشر شده است.

ویروس کرونا در دو سالی که از شیوع آن می‌گذرد تا کنون ۲۷۷ میلیون نفر را در جهان مبتلا و بیش از پنج میلیون و ۲۷۰ هزار نفر را قربانی کرده است.

واکسن کرونا سال گذشته تولید و روانه بازار شد. به گزارش دانشگاه جانزهاپکینز تا کنون حدود هشت میلیارد و ۳۰۰ هزار دوز واکسن در جهان تزریق شده است.

در ماه‌های اخیر نیز شرکت‌هایی مانند فایزر مراحل ساخت داروی خوراکی کرونا را دنبال می‌کنند. این دارو یک قرص است که تا حدود بسیار زیادی از بستری و مرگ ناشی از ابتلا به کرونا جلوگیری می‌کند.