ابتلای دو اسب آبی به کرونا در باغ‌وحشی در بلژیک

«این نخستین مورد ابتلا در میان اسب‌های آبی‌ در جهان است»

به‌جز حیوانات خانگی، برخی جانوران در باغ‌وحش‌‌ها و نیز جانورانی در حیات‌وحش نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند - Antwerp ZOO Society/ REUTERS

کارشناسان آمریکایی می‌گویند با شروع فصل سرما و فرارسیدن تعطیلات سال نو همچنان سویه دلتا بزرگ‌ترین تهدید خواهد ماند.

آزمایش کووید دو اسب آبی در باغ‌وحش آنتورپ بلژیک مثبت شد.

به گزارش رویترز، فرانسیس ورکامن، دامپزشک باغ‌وحش، گفت: «تا جایی‌که من می‌دانم این نخستین مورد ابتلا در میان اسب‌های آبی‌ در جهان است.»

تصور می‌شود که ویروس کرونا از جانوری به انسان‌ها سرایت کرده است. بااین‌حال انتقال این ویروس از انسان‌ها به جانوران اثبات شده است. به‌جز حیوانات خانگی، برخی جانوران در باغ‌وحش‌‌ها و نیز جانورانی در حیات‌وحش نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند.

یک مقام بهداشتی آلمان می‌گوید که انتظار نمی‌رود تا چند ماه آینده واکسن تازه‌ای برای سویه اومیکرون در دسترس باشد.

توماس مرتنز، رئیس کمیته اجرایی واکسیناسیون آلمان، به روزنامه راینیشه پست گفت: «اومیکرون تغییرات زیادی در ساختار پروتئینی ایجاد می‌کند و می‌تواند کار پادتن‌ها را برای مقابله با بیماری دشوارتر کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته وی از سه تا شش ماه زمان برای ساخت واکسن تازه نیاز است. او می‌افزاید: «واکسن تازه باید برای هر دوسویه اومیکرون و دلتا ساخته شود، چرا که سویه دلتا همچنان فراگیر است.»

به گزارش دویچه‌وله شمار مبتلایان تازه در ۲۴ ساعت اخیر در آلمان به ۶۴۵۱۰ تن رسید. تاکنون در این کشور تاکنون بیش از ۶.۱ میلیون تن به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۰۲۹۴۶ تن به‌دلیل کرونا جان ‌باخته‌اند.

در استرالیا ۱۳ تن مبتلا به سویه اومیکرون در سیدنی، بزرگ‌ترین شهر این کشور، شناسایی شدند. مورد دیگری نیز در ایالت کویینزلند شناسایی شد. گسترش سویه اومیکرون درزمانی است که دولت این کشور قصد دارد اقتصاد کشور را بازگشایی کند.

در کره جنوبی نیز شمار مبتلایان تازه به رکورد ۵۲۵۲ تن رسید و ۷۰ تن نیز جان خود را از دست دادند.

هند روز شنبه، ۴ دسامبر، سومین مورد ابتلا به سویه اومیکرون را شناسایی کرد. این شخص یک مرد ۷۲ ساله است که سال‌ها در زیمبابوه زندگی کرده است و روز ۲۸ نوامبر به هند بازگشته بود.

در ایالات‌متحده آمریکا گسترش سویه اومیکرون به شش ایالت تازه - نیوجرسی، مریلند، میسوری، نبراسکا، پنسیلوانیا و اوتا تایید شد. با این‌حال کارشناسان می‌گویند با شروع فصل سرما و فرارسیدن تعطیلات سال نو، همچنان سویه دلتا بزرگ‌ترین تهدید خواهد ماند.

بیشتر از جهان