پیام ملکه الیزابت به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس امارات

«بهترین آرزوها برای دولت و مردم امارات برای داشتن آینده‌ای مرفه و شاد»

 ملکه بریتانیا در سفر به امارت به همراه شیخ محمد بن راشد آل مکتوم۲۰۱۰-MARWAN NAAMANI / AFP

مقامات امارات متحده عربی، وزیر کابینه بریتانیا و مهمانان پنجاهمین سالگرد تأسیس امارات را با پیام ملکه بریتانیا، جشن گرفتند.

ملکه الیزابت با یادآوری بازدیدهایش از امارات متحده عربی و در سالگرد ۵۰ سالگی این کشور، «رابطه ویژه» با امارات را گرامی داشت.

ملکه الیزابت دوم که در هفته‌های اخیر به توصیه پزشکان از انجام وظایف عمومی حضوری خودداری کرده است، در پیامی به «روابط ویژه» بین دو کشور ادای احترام کرد. ملکه که امسال همسرش شاهزاده فیلیپ را از دست داد، به خاطراتی از سفرهای خود به امارات به همراه همسرش نیز در این پیام اشاره‌ کرده است.

در پیام ملکه آمده است: «دیدارهایم از امارات به همراه دوک ادینبورو را با علاقه فراوان به یاد می‌آورم و برای روابط ویژه بین دو کشورمان ارزش زیادی قائل هستم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او پیامش را با «بهترین آرزوها برای دولت و مردم امارات برای داشتن آینده‌ای مرفه و شاد» به پایان رساند.

منصور ابولهول، سفیر امارات در بریتانیا، با اشاره به مکان برگزاری جشن پنجاه‌سالگی امارات در لندن گفت که حضور در «موزه علوم» نماد مناسبی از پیشرفت امارات متحده عربی در بیش از ۵۰ سال بوده است که شامل پرتاب کاوشگر به مریخ نیز می‌شود.

 همچنین معاهده دوستی که توسط پدر و بنیان‌گذار امارات متحده عربی شیخ زاید و بریتانیا در ۲ دسامبر ۱۹۷۱ امضا شده بود نیز به نمایش گذاشته شد. سفیر امارات گفت: «ما اغلب روابط خود با بریتانیا را تاریخی می‌نامیم و واقعاً هم این‌چنین است، اما درعین‌حال این روابط کاملاً امروزی و معاصر نیز هستند».

بیشتر از جهان