خط آتش لیورپول دست از شلیک برنمی‌دارد

چلسی، منچسترسیتی و لیورپول با یک امتیاز اختلاف فعلا در کورس قهرمانی این فصل‌اند

محمد صلاح دو گل استثنایی زد تا تهدیدش را به رخ حریفان بکشد - PAUL ELLIS / AFP

چهارشنبه‌ شب، تیم‌های لیگ برتر انگلستان پس از استراحتی کوتاه به میدان رفتند تا گرمی‌بخش آخرین هفته‌های پیش از تعطیلات سال نو میلادی باشند.

ورزشگاه گودیسون پارک میزبان داربی همیشه جنجالی و توفانی با تیم همسایه‌ خود لیورپول بود. شاگردان یورگن کلاپ در ۹ بازی پیشین خود در اورتون، تنها یک بار به پیروزی رسیده‌ بودند، اما حکایت این داربی فرق داشت.

در شبی که قرمزهای لیورپول چند سروگردن از شاگردان رافا بنیتز بالاتر بودند، ۱۰ دقیقه بیشتر طول نکشید که کاپیتان جردن هندرسون با شوتی دقیق از پشت محوطه جریمه، دروازه جردن پیکفورد را باز کرد.

۱۰ دقیقه بعد، محمد صلاح که این روزها در شرایطی آرمانی به سر می‌برد، یک بار دیگر با ضربه قوس‌دار پای چپ، توپ را به تور بغل دروازه اورتون دوخت تا حاشیه امن لیورپول بیشتر شود.

اورتون در اواخر نیمه اول، کمی به خود آمد و روی ضد‌ حمله دمارای گری، دروازه آلیسون بکر را باز کرد اما در نیمه دوم، بازی مالکیتی قرمزها به اورتون مجال نفس کشیدن نداد و محمد صلاح روی اشتباه کاپیتان شیموس کلمن، یکه و تنها به سوی دروازه تاخت و با آنکه زیر فشار مدافع حریف بود، توپ را به کنج دروازه پیکفورد فرستاد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برای کامل شدن فلاکت بنیتز، ۱۱ دقیقه مانده به پایان بازی، دیوگو ژوتا روی پاس اندی رابرتسون، با حرکتی برق‌آسا مدافع مستقیمش را جا گذاشت و از زاویه‌ای بسته، اورتون را برای بار چهارم تسلیم کرد. با این پیروزی، لیورپول اگرچه همچنان در رده سوم جدول ماند، ته دل دیگر مدعیان را حسابی خالی کرد.

در واتفورد، چلسی صدرنشین به دیدار شاگردان کلودیو رانیه‌ری رفت. میسون مانت در دقیقه ۳۰، آبی‌های لندن را پیش انداخت اما امانوئل دنیس ۱۴ دقیقه بعد بازی را به تساوی کشاند. اگر چلسی بازی را مساوی می‌کرد، به رده سوم جدول می‌رفت ولی حکیم زیاش، بازیکن مراکشی چلسی که از روی نیمکت به زمین آمده بود، هر سه امتیاز بازی را به حساب تیمش ریخت. توماس توخل، مربی آبی‌ها، در پایان بازی گفت که تیمش «خوش‌اقبال» بود که برنده بازی شد.

منچسترسیتی، تیم دوم جدول، هم مهمان استون‌ویلایی بود که برای سومین بازی متوالی، استیون جرارد را روی نیمکت مربی‌گیری می‌دید. شاگردان پپ گواردیولا این بار هم بازی مالکیتی را در دستور کار داشتند و در دقیقه بیست‌وهفتم روی ضربه روبن دیاز به گل اول رسیدند.

دو دقیقه به پایان نیمه اول، برناردو سیلوا نشان داد که چرا یکی از بهترین بازیکنان کنونی دنیا است. او سانتر گابریل ژزوس را با شوت سرضرب و بغل‌پا به تور دروازه ویلا دوخت. کمی بعد از شروع نیمه دوم، الی واتکینز روی یک ضربه کرنر، فاصله را به حداقل رساند اما شاگردان جرارد تا آخر بازی راهی به دروازه سیتی پیدا نکردند.

در پایان هفته چهاردهم لیگ برتر انگلستان، چلسی با ۳۳ امتیاز در صدر ماند و سیتی و لیورپول هر کدام با یک امتیاز کمتر سایه‌به‌سایه در تعقیب این تیم‌اند.

بیشتر از فوتبال