دیدار باقری و مورا در سومین روز مذاکرات برجام در وین

باقری قرار است بعد از دیدار با انریکه مورا، با نمایندگان سه کشور اروپایی حاضر در مذاکرات، بریتانیا، فرانسه و المان، ملاقات کند

کارگروه لغو تحریم‌ها هم عصر چهارشنبه تشکیل جلسه خواهد داد- عکس از خبرگزاری فارس

سومین روز از دور هفتم مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ در وین، روز چهارشنبه با تشکیل جلسه کارگروه مسائل هسته‌ای در سطح کارشناسان پیگیری شد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، این جلسه در هتل کوبورگ و با حضور نمایندگان ایران و پنج کشور باقی‌مانده در برجام، و همچنین نماینده اتحادیه اروپا برگزار شد.

کارگروه لغو تحریم‌ها هم عصر چهارشنبه تشکیل جلسه خواهد داد. کارشناسان در این کارگروه روز سه‌شنبه پیشنهادهای تازه‌ای را در مورد نحوه پیشبرد گفت‌وگوها ارائه کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران نیز روز چهارشنبه با انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات دیدار کرد.

هنوز خبری درباره جزئیات این دیدار منتشر نشده است.

به گزارش ایرنا، علی باقری همچنین قرار است بعد از دیدار با انریکه مورا، با نمایندگان سه کشور اروپایی حاضر در مذاکرات، بریتانیا، فرانسه و المان، ملاقات کند.

وی پیشتر در روز چهارشنبه با میشائیل لینهارت وزیر خارجه اتریش نیز دیدار و ضمن قدردانی از میزبانی این کشور برای انجام این مذاکرات، درباره روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد.

ایران و ایالات متحده از آوریل سال جاری شش دور مذاکره غیرمستقیم با وساطت اتحادیه اروپا برای بازگشت به پیروی کامل از برجام در وین داشته‌اند که در ماه ژوئن متوقف شد.

دور هفتم این مذاکرات، که نخستین دور این مذاکرات در دولت ابراهیم رئیسی است، از دوشنبه آغاز شد.

ایران برای بازگشت به تعهدات خود به برجام خواستار لغو تمامی تحریم‌ها است، اما ایالات متحده می‌گوید برای این منظور ایران ابتدا باید به تعهدات خود به‌طور کامل بازگردد.

برای تحقق این خواسته‌ها، طرفین در جریان مذاکرات قبلی دو کارگروه لغو تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای را تشکیل دادند تا گام‌هایی را که می‌توان برای نزدیک شدن مواضع دو طرف برداشت تعیین کنند.

اوایل اردیبهشت ماه طرفین از آغاز فعالیت کارگروه سومی در خصوص هماهنگی‌های عملی برای اجرای برجام خبر دادند.