انریکه مورا: هیات مذاکره‌کننده از معترضان شاکی بود، به مقامات اطلاع دادم

پلیس وین تجمع مخالفان جمهوری اسلامی در مقابل هتل محل برگزاری مذاکرات احیای برجام را متفرق کرد

گروهی از سلطنت‌طلبان و مخالفان جمهوری اسلامی در مقابل گرند هتل وین-JOE KLAMAR / AFP

پس از آنکه پلیس روز سه‌شنبه تجمع مخالفان جمهوری اسلامی در وین در مقابل «گرند هتل»، محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای را متفرق کرد، انریکه مورا، مسئول هماهنگی مذاکرات احیای برجام درخواست از پلیس برای اقدام را تکذیب کرد.

نمایندگان ایران و کشورهای باقی‌مانده در برجام در حال ادامه ششمین دور مذاکرات احیای برجام در وین هستند.

از نخستین دور این مذاکرات که پس از روی کار آمدن دولت جو بایدن در آمریکا در پایتخت اتریش برگزار شد، همواره گروهی از مخالفان جمهوری اسلامی در مقابل هتل محل برگزاری مذاکرات تجمع کرده‌اند. آنها می‌کوشند با طراحی پوستر و سر دادن شعار، توجه جامعه بین‌المللی را به موارد سرکوب و نقض حقوق بشر در ایران و دیگر اقدامات مقامات جمهوری اسلامی جلب کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه و از مذاکره‌کنندگان ارشد هسته‌ای در جریان یکی از نشست‌ها، برخورد تندی با یکی از افراد حاضر در این تجمع‌ها داشت.

انریکه مورا، دیپلمات ارشد اروپایی که مسئولیت هماهنگی‌ها بین تیم‌های مذاکره‌کننده ایران، بریتانیا، آلمان، فرانسه، چین و روسیه را بر عهده دارد، به خبرگزاری فرانسه گفت: ‌«آنچه اتفاق افتاده این است که برخی از هیات‌ها از حضور معترضان در نزدیکی محل برگزاری مذاکرات شکایت کردند.»

او افزود: «آنها از بلندگوهای معترضان که همه روز روشن است و صدای شعارها شکایت داشتند.»

انریکه مورا گفت که بر اساس وظیفه‌اش این شکایت را به مقامات اتریش اطلاع داده است.

هرچند مورا می‌گوید او در این زمینه دخالتی نداشته، اما پلیس از معترضان خواسته که در برابر گرند هتل که مذاکرات در آن انجام می‌شود، تجمع نکنند.

مورا می‌گوید به پلیس در این زمینه مشاوره نداده و نگفته که باید چه اقدامی انجام دهند. مورا گفت که به حق آزادی بیان احترام می‌گذارد.

پیش از این نیز سابقه داشته که هیات‌های مذاکره‌‌کننده ایران در جریان کنفرانس‌ها یا نشست‌‌ها در اروپا، خواستار برخورد با معترضان شده‌اند.