بازگشت محدودیت‌های کرونایی به بریتانیا

بوریس جانسون گفت با این حال اطمینان دارد بریتانیایی‌ها امسال کریسمس بهتری از سال گذشته خواهند داشت

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا- Jeff Gilbert/Pool vi REUTERS

بوریس جانسون برای مبارزه با گسترش کووید-۱۹ در بریتانیا مجموعه‌ای از مقررات تازه را اعلام کرد، از جمله ماسک زدن در فضاهای سربسته و آزمایش اجباری پی‌سی‌ار برای مسافرانی که وارد بریتانیا می‌شوند.

به گزارش گاردین، او در نشست خبری عصر شنبه گفت هرکس وارد بریتانیا می‌شود باید آزمایش پی‌سی‌آر بدهد و و تا زمانی که نتیجه منفی آزمایش را در دست نداشته باشد، باید در قرنطینه باشد.

او در ادامه افزود همچنین هرکس با دو فرد مبتلا به سویه اومیکرون که در بریتانیا شناسایی شده‌اند در تماس بوده است باید خود را به‌مدت ده روز قرنطینه کند حتی اگر واکسینه شده باشد.

جانسون گفت لازم بوده است دولت اقدام‌هایی هدفمند و متناسب برای پیشگیری از گسترش این سویه تازه اتخاذ کند. او تاکید کرد مقررات جدید موقتی و احتیاطی است و سه هفته دیگر بازبینی خواهند شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نخست‌وزیر بریتانیا گفت: «ما باید از سرعت گسترش این سویه در کشورمان بکاهیم و از این طریق برای دانشمندان زمان بخریم تا راه‌هایی برای مقابله با آن بیابند.»

به گفته دانشمندان، سویه جدید کرونا که ۳۲ جهش داشته است می‌تواند بسیار سرایت‌پذیرتر و در برابر واکسن مقاوم‌تر باشد.

جانسون در ادامه افزود: «هنوز دقیق نمی‌دانیم که ‌واکسن‌ها تا چه اندازه در برابر این سویه کارایی دارند، با این حال دلایل خوبی داریم که بپذیریم دست‌کم تا حدی ایمنی‌بخشی دارند.»

مقام‌های ولز و اسکاتلند عصر شنبه تایید کردند که آنان نیز این مقررات تازه را به اجرا خواهند گذاشت.

سخنگوی دولت ولز گفت به‌دلیل خطر ورود سویه‌های جدید این بیماری، ولز بارها نگرانی‌اش درباره تصمیم دولت بریتانیا مبنی بر کاهش محدودیت‌های پروازهای بین‌المللی را با لندن در میان نهاده و این تسهیل محدودیت‌ها را زودهنگام دانسته است.

بر اساس اعلام مقام‌های بریتانیایی، کسانی که اقامت بریتانیا یا ایرلند را ندارند و در ده روز گذشته در کشورهای مالاوی، موزامبیک، زامبیا و آنگولا بوده‌اند از ساعت چهار صبح یکشنبه از ورود به خاک انگلستان منع خواهند شد.

پس از اینکه سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که شواهد اولیه حاکی از است که خطر ابتلای دوباره به کووید‌ـ۱۹افزایش یافته است و این سویه می‌تواند سریع‌تر از دیگر سویه‌ها سرایت کند، شرکت‌های داروسازی خبر دادند که روی تطبیق واکسن‌های خود با سویه اومیکرون کار می‌کنند.