زهرا شیدایی به مدال طلای تکواندوی آزاد زنان جهان دست یافت

زهرا شیدایی در مبارزه نهایی بر سر مدال طلا توانست رقیب خود «مارگاریتا بلیزنیاکووا» از روسیه را شکست دهد

زهرا شیدایی، تکواندوکار ایرانی- iwsorts.ir

در رقابت‌های جهانی تکواندو زنان که امسال در ریاض عربستان برگزار شد، زهرا شیدایی تکواندوکار زن ایرانی در روز سوم و پایانی مسابقات در وزن ۵۷- کیلوگرم به مدال طلا دست یافت.

این رقابت‌‌های سه روزه که از تاریخ ۲۵ تا ۲۷ نوامبر برگزار می‌شد، توانسته بود ۱۷۱ ورزشکار و ۷۵ همراه را از ۳۵ کشور جهان از جمله روسیه، کره، برزیل، چک و بریتانیا در ریاض گرد هم آورد.

عربستان سعودی، تیم میزبان، با ده تکواندوکار زن در این رقابت‌ها حضور داشت.

به گزارش اقتصاد نیوز، زهرا شیدایی در مبارزه نهایی بر سر مدال طلا توانست رقیب خود «مارگاریتا بلیزنیاکووا» از روسیه را شکست دهد. این مبارزه در راند سوم و با تساوی ۱۱ بر ۱۱  پایان یافت که شیدایی توانست با امتیاز طلایی پیروز میدان شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بجز تک مدال طلای زهرا شیدایی ، ملیکا میرحسینی و کوثر اساسه نیز هر یک مدال برنز مسابقات را برای ایران به ارمغان آوردند.

در تیم اعزامی ایران افزون بر این سه مدال آورنده، سعیده نصری، غزل سلطانی، ناهید کیانی، نرگس میرنورالهی، و زینب اسماعیلی نیز حضور داشتند.

میزبانی بی‌سابقه عربستان سعودی در این دوره مسابقات جهانی تکواندو بخشی از گشایش‌های تازه‌ در این کشور است که با هدف افزایش مشارکت اجتماعی زنان صورت می‌پذیرد.

در پایان این رقابت‌ها روسیه با دو مدال طلا، چهار نقره و دو برنز در سکوی نخست تیمی ایستاد. بریتانیا با یک طلا و دو نقره دوم شد. و ایران با یک طلا و دو برنز سوم شد.

بیشتر از ورزش