زنان ایران بر سکوی دوم قهرمانی تکواندو آسیا

زنان ملی‌پوش ایران یک مدال طلا، یک نقره و چهار برنز کسب کردند 

مقام نایب‌قهرمانی آسیا نیز برای نخستین‌بار به زنان ملی‌پوش ایران تعلق گرفت - خبرگزاری فارس 

تیم ملی تکواندو زنان ایران، در بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۱ که در لبنان برگزار شد با کسب شش مدال، عنوان نایب‌قهرمانی آسیا را به خود اختصاص داد. در این رقابت‌ها ۱۸۹ کشور حضور داشتند. یک مدال طلا، یک نقره، چهار برنز و ۲۶۵ امتیاز سهم تیم ملی تکواندو زنان در این دوره از مسابقات بود. 

در بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا سال ۲۰۲۱ که از چهارشنبه ۲۶ خرداد در بیروت آغاز شد و روز جمعه ۲۸ خرداد به کار خود پایان داد، زنان ملی‌پوش ایران ۲۶۵ امتیاز، چهار مدال برنز، یک نقره، یک طلا و عنوان نایب‌قهرمانی را کسب کردند. 

در رقابت‌های ۲۰۲۱ آسیا، کره جنوبی قهرمان شد و ویتنام و اردن نیز عنوان سوم و چهارم را کسب کردند. مقام نایب‌قهرمانی آسیا نیز برای نخستین‌بار به زنان ملی‌پوش ایران تعلق گرفت. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش ایسنا نگار اسماعیلی، غزل سلطانی، ناهید کیانی، پریسا جوادی، ملیکا میرحسینی و زهرا پور اسماعیل در ترکیب تیم ملی ایران قرار داشتند. 

نگار اسماعیلی در رقابت‌های وزن منفی ۴۶ کیلوگرم زنان، با کسب مدال طلا موفق شد پس از گذشت ۱۳ سال بار دیگر قهرمانی زنان ایران را در مسابقات آسیایی به ثبت برساند و عنوان دومین زن ایرانی دارنده مدال طلای مسابقات تکواندو آسیا را از آن خود کند. پیش از او فاطمه نعمتی در سال ۱۳۸۷ نخستین طلای تاریخ تکواندو زنان ایران را کسب کرده بود. 

در رقابت‌های اخیر ملیکا میرحسینی نیز نایب‌قهرمان شد و به عنوان نفر دوم روی سکو رفت. غزل سلطانی، ناهید کیانی، پریسا جوادی و زهرا پور اسماعیل نیز ملی‌پوشانی بودند که مدال برنز گرفتند. 

همچنین در بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا مهرو کمرانی نیز عنوان بهترین مربی را به خود اختصاص داد.

بیشتر از ورزش