شاهزاده رضا پهلوی: مردم اصفهان با دست خالی مقابل وحشی‌گری مزدوران مسلح ایستادند

حمایت شاهزاده رضا پهلوی از اعتراضات اصفهان

TIM SLOAN / AFP

شاهزاده رضا پهلوی روز جمعه و در واکنش به برخورد خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران با مردم معترض در اصفهان، در پیامی در توییتر از این اعتراضات حمایت کرد.

وی در این توییت ضمن بازنشر ویدئویی از معترضان در زاینده‌رود نوشت، «آنچه امروز همه ما در اصفهان دیدیم، نمایش شجاعت، اتحاد، ایستادگی و حق‌طلبی مردم و کشاورزان فرهیخته این استان بود.»

شاهزاده رضا پهلوی افزود، مردم «با دست خالی در مقابل وحشی‌گری مزدوران مسلح و سرکوبگر جمهوری اسلامی ایستادند و نشان دادند این رژیم تا چه میزان از ملت ایران می‌ترسد و در مقابل قدرت‌شان ناتوان است.»

اعتراض‌های کشاورزان و گروهی از مردم اصفهان به بحران بی‌آبی در استان با وجود حضور پرشمار نیروهای امنیتی و شلیک گلوله و گاز اشک‌آور به‌سوی مردم تا ظهر روز جمعه ادامه یافت.

تجمع‌کنندگان شعارهایی همچون «مرگ بر خامنه‌ای»، «زاینده‌رود ‌من کو؟»، «اصفهانی باغیرت، حمایت، حمایت» و «هم‌وطن به‌پاخیز، ایران فلسطین شده» و «تا آب نیاد تو رودخونه، برنمی‌گردیم به خونه» سر دادند.

تجمع امروز به دنبال انتشار فراخوانی منتشر شد که مردم را برای حضور اعتراضی در بستر زاینده‌‎رود دعوت کرده بود.

تحصن کشاورزان اصفهانی هفته‌های گذشته بارها مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت، اما به دنبال انتشار این فراخوان، شامگاه چهارشنبه نیروهای امنیتی برای جلوگیری از تجمعی گسترده مانند آنچه جمعه هفته گذشته برگزار شد، به تحصن‌کنندگان در بستر خشک زاینده‌رود یورش برده و چادرهای آنها را آتش زدند.