نگرانی از موج جدید شیوع کرونا در اروپا

تا ماه مارس ممکن است کووید-۱۹ جان نیم میلیون تن دیگر را در اروپا بگیرد

ار دیگر کووید-۱۹ به عامل شماره یک مرگ ومیر در اروپا بدل شده است- Daniel LEAL / AFP

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید اگر اقداماتی ضربتی صورت نگیرد، ممکن است تا ماه مارس سال آینده پانصد هزار تن دیگر در اروپا به علت ابتلا به کووید جان خود را از دست بدهند.

دکتر هانس کلوگ، مدیر بخش اروپای سازمان بهداشت جهانی، می‌گوید بسیار نگران موج تازه‌ای از سرایت بیماری است که در سرتاسر قاره اروپا گسترده شده و کشورها را واداشته است تا محدودیت‌های تازه‌ای وضع کنند.

این هفته اتریش اعلام کرد که نخستین کشوری خواهد بود که با توسل به قانون، همه مردم را موظف می‌کند که تا ماه فوریه واکسینه شده باشند. این کشور اکنون پایین‌ترین نرخ واکسیناسیون را در میان کشورهای اروپای غربی دارد و در روز جمعه آمار مبتلایان را ۱۵ هزار و ۸۰۹ تن اعلام کرد.

این کشور از دوشنبه آینده تا ۱۲ دسامبر، برای سومین بار وارد قرنطینه کامل خواهد شد. در کشورهای جمهوری چک و اسلواکی نیز محدودیت‌های سخت‌تری اعلام شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر کلوگ فرارسیدن فصل زمستان (که معمولا افزایش ابتلا را همراه دارد) و نیز نرخ پایین واکسیناسیون را دلیل افزایش آمار ابتلا در اروپا اعلام کرد.

او به بی‌بی‌سی گفت که بار دیگر کووید-۱۹ به عامل شماره یک مرگ ومیر در اروپا بدل شده است، اما افزود که می‌دانند برای مبارزه با بیماری چه باید کرد.

 او از واکسیناسیون گسترده‌تر، رعایت موازین بهداشتی، و نیز توسعه درمان‌های نوین، به عنوان راه‌چاره نام برد و درباره اجباری کردن واکسیناسیون گفت که آن را باید تنها به عنوان آخرین راه‌حل در نظر گرفت.

هلند روز جمعه شاهد ناآرامی‌هایی در واکنش به وضع محدودیت‌های تازه بود. به گزارش گاردین، هفت نفر در جریان این اعتراضات زخمی شدند. 

در جنوب آلمان که دارای یکی از پایین‌ترین نرخ‌های واکسیناسیون در آن کشور است، بازارهای کریسمس ملغی اعلام شده است.

آمار میانگین مبتلایان تازه در بریتانیا همچنان بالاتر از کشورهای اتحادیه اروپا است. برخی از کشورهای اروپایی، از حمله ایرلند، مجارستان، یونان، و کشورهای بالتیک، نرخ ابتلای بالاتری از بریتانیا دارند، اما کشورهایی با نرخ واکسیناسیون بالا و محدودیت‌های سخت‌تر در اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی، نرخ ابتلای ‌پایین‌تری را تجربه می‌کنند.

بیشتر از جهان