امرالله صالح: طالبان به فجیع‌ترین شکل ممکن شکست خواهند خورد

«طالبان در اذهان مردم شکست خورده‌اند و در پی  چپاول اموال مردم هستند»    

 امرالله صالح، معاون نخست رئیس دولت پیشین افغانستان- SAJJAD HUSSAIN / AFP

 امرالله صالح، معاون اول رئیس دولت پیشین افغانستان، طالبان را به چپاول اموال و ظلم و ستم به مردم متهم کرد و گفت، برای برون‌رفت از زیر حاکمیت این گروه، راهی جز مقاومت در برابر آنان نیست.

صالح با انتشار یک پیام در صفحه کاربری فیس‌بوک خود، نوشت:«طالبان، هم دیروز و هم امروز، به هیچ قانون و اصلی باورمند نبودند و نیستند. چپاول خانه‌های مردم، تحقیر و توهین اعضای خانواده‌های مظنونان و حتی شکنجه آن‌ها هر روز از سوی طالبان ادامه دارد. در برابر این ظلم و رفتار این گروه، جز مقاومت راه دیگری وجود ندارد.»  

امرالله صالح در ادامه طالبان را یک گروه «دست‌نشانده» ‌خواند و مردم را به مقاومت ملی در برابر آنان تشویق کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در پیام صالح آمده است:«طالبان دست‌نشانده و ستم پیشه‌اند و با مقاومت مردم شکست خواهد خورد. حالا نیز در اذهان شکست خورده‌اند، چون در نقاط مختلف چنان مشغول چپاول هستند که گویی فردایی وجود ندارد.» 

او همچنین گفت که شمار زیادی از جنگجویان طالبان، معتاد به مواد مخدر هستند، و افزود که این افراد معتاد اسلحه به‌دست، هم پلیس هستند و هم قاضی.

آقای صالح در این پیام از ساخت فیلم‌های مستند توسط طالبان از خانه‌های شخصی مقامات دولت پیشین افغانستان انتقاد کرد و نوشت: «در بیست و یک سال گذشته، در مورد خانه‌های شخصی هیچ یک از رهبران طالبان فیلم مستند نساختیم، در حالی که می‌توانستیم، و نخواستیم زند‌گی خصوصی هیچ یک از آن‌ها را به تمسخر بگیریم. ما به حریم خصوصی انسان‌ها احترام داشتیم و داریم.»

پس از فروپاشی دولت پیشین افغانستان، امرالله صالح از کابل به پنجشیر گریخت و مشخص نیست که پس از سقوط پنجشیر به دست طالبان، در کجا به‌سر می‌برد.