امرالله صالح: برای نابودی طالبان، مقاومت یک نیاز ملی است

«پاکستان به طالبان، ۲۵ سال آموزش داد که چگونه افغان‌ها را بکشند»

امرالله صالح، معاون نخست محمد‌ اشرف غنی، رئیس‌جمهوری پیشین افغانستان - @ansarpress1 

امرالله صالح، معاون نخست محمد‌ اشرف غنی، رئیس‌جمهوری پیشین افغانستان، در پیامی توییتری، بر نابودی طالبان تأکید کرد و از مردم افغانستان خواست، در برابر این گروه دست به «قیام ملی» بزنند.

در این توییتِ‌ آقای صالح که در واکنش به کشته شدن چند تن در اثر شلیک جنگ‌جویان طالب در یک محفل عروسی در ننگر‌هار نوشته‌شده، آمده است: «طالبان سیزده تن را در ولسوالی سرخ‌رود ولایت ننگر‌هار در یک عروسی به دلیل نشر موسیقی تیرباران کردند.»

آقای صالح، طالبان را دست‌نشانده پاکستان و مقاومت را در برابر آن گروه نیاز ملی دانسته است. صالح در پیام توییتری خود گفته است: «طالبان باید نابود شود و برای نابودی این گروه، مقاومت نیاز ملی است. طالبان آموزش‌دیده پاکستان‌اند و استخبارات پاکستان در ۲۵ سال به این گروه آموزش داد که افغان‌ها را چگونه بکشند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز جمعه، هفتم آبان، گزارش‌هایی منتشر شد که جنگ‌جویان طالب با حمله‌ به یک مراسم عروسی در روستای سرخ‌رود استان ننگر‌هار، کسانی را‌که در مراسم عروسی بودند به دلیل پخش موسیقی به رگبار بستند و در نتیجه دو نفر کشته و ۱۰ نفر زخمی شدند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان دست داشتن افراد این گروه را در حمله به مراسم عروسی در روستای سرخ‌رود رد کرد و گفت: «سه نفر با استفاده از نام طالبان در یک محفل عروسی در سرخ‌رود ننگر‌هار وارد شدند و به دلیل بلند بودن صدای موسیقی، به شرکت‌کنندگان  تیراندازی کردند که در نتیجه چند فرد کشته و زخمی شده‌اند. ما در واکنش به این رویداد دو فرد مشکوک را بازداشت کردیم که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.»

مسئولان دولت طالبان در کابل و محلات، نشر موسیقی و آوازخوانی را ممنوع کرده‌اند و افرادی که از این دستور سرپیچی کنند، مجازات می‌شوند.

امرالله صالح که پس از سقوط مرکز پنجشیر به دست طالبان، از افغانستان متواری شده و تاکنون محل زندگی او مشخص نیست، هرازگاهی در واکنش به اقدامات طالبان، مطالبی در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند.

آقای صالح، حمله ‌به مراسم عروسی را نمادی از اقدامات انسان‌ستیزانه طالبان دانسته و تأکید کرده است که راه‌حل رهایی افغانستان از طالبان، قیام ملی است.