کمک کیم کارداشیان به نجات دختران ورزشکار افغان

مقامات طالبان می‌گویند ورزش زنان نه مناسب است و نه ضروری

کیم کارداشیان هزینه سفر دختران و خانواده‌هایشان را پرداخت -ANGELA WEISS / AFP

حدود ۱۳۰ دختر نوجوان که اعضای تیم فوتبال استعدادهای جوانان افغانستان بودند، روز پنجشنبه با پروازی که هزینه آن توسط کیم کارداشیان پرداخت شده بود، وارد بریتانیا شدند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این هواپیما که در فرودگاه استانستد در نزدیکی لندن فرود آمد، حامل بیش از ۱۳۰ بازیکن نوجوان و خانواده‌هایشان بود.

یک خاخام اهل نیویورک و باشگاه لیدز یونایتد در لیگ برتر انگلیس نیز در این نقل‌وانتقال به دختران ورزشکار افغان کمک کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آندره آ رادریزانی، مالک سهام لیدز یونایتد، در توییتر خود نوشت: «مفتخرم که بخشی از گروهی هستم که این کار را انجام داد»

از ماه سپتامبر، افغانستان زنان را از ورزش کردن تحت رژیم طالبان منع کرد. دولت جدید گفت: «ورزش زنان خلاف شئون اسلامی است و نه مناسب و نه ضروری تلقی می‌شود.»

واشنگتن‌پست گزارش داد که از آن زمان، یک شبکه چندملیتی از مدافعان ورزشکاران و وکلای حقوق بشر به تخلیه زنان ورزشکار از افغانستان کمک می‌کنند.

خاخام موشه مارگارتن از انجمن زدک(Tzedek) ، یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در بروکلین که در گذشته با کارداشیان در زمینه اصلاحات عدالت کیفری کار کرده بود و سابقه کمک به خروج آخرین یهودی شناخته شده افغان و نجات کودکان جدا افتاده از خانواده در کابل را نیز داشت، به سراغ کارداشیان رفت تا از او بپرسد که آیا او می‌تواند در پرداخت هزینه بلیت هواپیما کمک کند. مارگارتن گفت: «شاید یک ساعت بعد، پس از تماس زوم، پیامکی دریافت کردم که کیم می‌خواهد کل پرواز را تأمین کند.» سخنگوی کارداشیان نیز این کمک مالی را تائید کرد.

پیش‌تر کیم کارداشیان که در مراسم مت گالای نیویورک امسال پوشش سراسری سیاه پوشیده بود بابت در نظر نگرفتن حساسیت‌های مربوط به اشغال افغانستان و محدودیت پوشش زنان مورد انتقاد قرار گرفته بود.

دختران افغان و خانواده‌های آن‌ها قبل از شروع زندگی جدید در بریتانیا، ۱۰ روز را در قرنطینه کرونا سپری خواهند کرد.

بیشتر از جهان