نگرانی فزاینده از ناپدید شدن آغازگر جنبش «من هم» در چین

انجمن تنیس زنان و دیگران به شواهدی مستقل و اثبات‌پذیر نیاز دارند تا مطمئن شوند که خطری این تنیس‌باز را تهدید نمی‌کند

پنگ شوای، تنیس‌باز ناپدید شده چینی- William WEST / AFP

فدراسیون بین‌المللی تنیس اعلام کرد که خود را به امنیت بازیکنان تنیس متعهد می‌داند و از تحقیق برای روشن شدن سرنوشت پنگ شوای، تنیس‌باز ناپدید شده چینی، پشتیبانی می‌کند.

پنگ‌ شوای، تنیس‌باز چینی ۳۵ ساله که نماد #من‌_هم (metoo#) چینی شده، از زمانی که در رسانه‌های اجتماعی درباره آزار جنسی دیدن از جانگ گوئالی، معاون اول پیشین نخست‌وزیر چین سخن گفت، تاکنون ناپدید شده است و هیچ ردی از او یافت نمی‌شود.

او در پستی در رسانه‌های اجتماعی نوشته بود که این مقام دولتی چین او را به همخوابگی وادار کرده و از آن پس، او مجبور بوده تا مدتی برخلاف میلش با او رابطه‌‌ داشته باشد.

این نوشته او کمتر از نیم ساعت بعد از روی رسانه‌های اجتماعی پاک شد اما تصویر این نوشته همه جا دست‌به‌دست شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فدراسیون بین‌المللی تنیس در بیانیه‌ای که به رویترز ارسال شده، اعلام کرده است که امنیت بازیکنان برای این فدراسیون در اولویت نخست قرار دارد و این سازمان از یک تحقیق شفاف و جامع درباره ناپدید شدن این بازیکن پرآوازه تنیس زنان چین کاملا پشتیبانی می‌کند.

استیو سیمون، رئیس انجمن تنیس زنان، به رویترز می‌گوید درباره ای‌میلی که این اتحادیه روز چهارشنبه دریافت کرده و پنگ شوای در آن سخنان پیشین خود درباره آزار جنسی را پس گرفته، بدگمان است.

پنگ در این ای‌میل که یک رسانه دولتی چینی آن را منتشر کرده است گفته است: «من نه ناپدید شده‌ام و نه در خطرم. من تنها در حال استراحت در خانه خودمم و همه‌چیز خوب است.»

سیمون به رویترز گفته است که دیدن این ای‌میل در رسانه‌های دولتی چینی او را درباره وضعیت پنگ شوای نگران‌تر کرده است. او می‌گوید از روش‌های گوناگونی کوشیده با خانم پنگ شوای تماس بگیرد اما موفق نشده است.

به گفته او، انجمن تنیس زنان و دیگران به شواهدی مستقل و اثبات‌پذیر نیاز دارند تا مطمئن شوند که خطری این تنیس‌باز را تهدید نمی‌کند. خبرگزاری رویترز از تلاش‌ها برای تماس با اتحادیه تنیس‌بازان چین و نیز کمیته بین‌المللی المپیک خبر داده که تاکنون بی‌پاسخ مانده است.

دیگر تنیس‌بازان برجسته جهان نیز نگرانی‌ خود از وضعیت همتای خود را اعلام کرده‌اند. نوئامی اوساکای ژاپنی که تاکنون چهار مدال طلای جهانی را بر گردن آویخته، در توییتی گفته است: «سانسور هرگز و به‌هیچ قیمتی پذیرفتنی نیست. من امیدوارم حال پنگ شوای و خانواده‌اش خوب باشند. من از وضعیت پیش آمده شوکه‌ام و از دور برای او مهر و روشنایی می‌فرستم. »

بیشتر از جهان