ابلاغ حکم ۳۰ ماه زندان و ۸۰ ضربه شلاق به نرگس محمدی در زندان اوین

نیروهای اطلاعات سپاه روز سه‌شنبه ۲۵ خرداد نرگس محمدی را بر سر مزار ابراهیم کتابدار، از جان‌باختگان آبان ۹۸ بازداشت کرده بودند

نرگس محمدی، سخنگو و نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر در ایران- عکس از حساب کاربری همسر نرگس محمدی، taghirahmani38@ در اینستاگرام

نرگس محمدی، کنشگر حقوق بشر، در پی بازداشت روز گذشته از سوی ماموران امنیتی برای اجرای حکم سی ماه زندان و ۸۰ ضربه شلاق به زندان اوین منتقل شده است. این حکم، پس از بازداشت خانم محمدی و در زندان اوین به او ابلاغ شده است.

تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی و فعال سیاسی مقیم پاریس، روز چهارشنبه، ۲۶ آبان، با اعلام این خبر درتوییتر نوشت: «نرگس محمدی در زندان اوین است. در تماس تلفنی گفته است ۳۰ ماه زندان به وی ابلاغ کرده‌اند. می‌خواهند وی را شلاق بزنند. او گفته نمی گذارد که وی را شلاق بزنند و در برابر حکم شلاق مقاومت می کند که تلفن قطع شده است.»

نرگس محمدی دیروز سه‌شنبه، ۲۵ آبان، در جریان برگزاری مراسمی در دومین سالگرد کشتار آبان ۹۸ در گرامیداشت ابراهیم کتابدار، یکی‌ از‌ جان‌باختگان این اعتراض‌ها، بر سر مزار او دستگیر شد.

روز یکشنبه دوم خرداد تقی رحمانی، با اعلام محکومیت جدید این فعال مدنی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: «شعبه ۱۱۷۷ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی قدس تهران روز ۲۹ اردیبهشت رای نهایی خود را صادر و به وی ابلاغ کرده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس حکم صادره، سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر به ۳۰ ماه حبس تعزیری، ۸۰ ضربه شلاق و پرداخت دو فقره جزای نقدی محکوم شده است.

به گفته آقای رحمانی دادگاه کیفری تهران در حکم صادره «فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق انتشار بیانیه مبارزه با اعدام، تحصن در دفتر زندان در دی‌ماه سال ۹۸، تمرد از ریاست و مقامات زندان، تخریب شیشه‌ها، افترا مبنی بر شکنجه‌ و ضرب و جرح شدن» را از اتهام‌های خانم محمدی عنوان کرده است.

خانم محمدی پیشتر اعلام کرده بود که از پذیرش این حکم سر باز خواهد زد.

او یک بار دیگر نیز در ۲۹ تیرماه ، به دلیل حمایت از اعتراضات خوزستان به مدت کوتاهی بازداشت شده بود.

نرگس محمدی پس از آزادی از زندان، کتاب «شکنجه سفید» را در خارج از ایران منتشر کرد. این کتاب حاوی گفتگوهای وی با چند تن از زندانیان سیاسی زن و تجربه آنها از سلول انفرادی است.