فائوچی: با واکسن تقویت‌کننده تا سال آینده کرونا را کنترل می‌کنیم

۷۶ درصد از بزرگ‌سالان آمریکایی کاملا واکسینه‌شده خواهان تزریق واکسن تقویت‌کننده‌اند

Chip Somodevilla/Getty Images/AFP

مسئول ارشد بیماری‌های عفونی ایالات متحده آمریکا می‌گوید که آن کشور می‌تواند تا سال آینده کووید-۱۹ را به‌جای یک بیماری همه‌گیر به سطح محدودی برساند.

به گزارش رویترز، آنتونی فائوچی، خبر داد که قابل تصور است که شیوع کووید-۱۹ در آمریکا تا سال آینده به حدی کاهش یابد که فقط یک بیماری محدود باشد و نه بیماری همه‌گیر.

او که در کنفرانسی مربوط به سلامت سخنرانی می‌کرد، گفت: «از نظر من، اگر کشورها می‌خواهند کرونا را از حالت همه‌گیری درآورند، لازم است کاری کنند که سطح عفونت آن قدر پایین بیاید که تاثیری بر جامعه، زندگی، و اقتصاد نداشته باشد.» این متخصص ادامه داد: «اگر میزان واکسیناسیون افزایش یابد، می‌توانیم کووید-۱۹ را از شرایط کنونی که نوعی بحران محسوب می‌شود خارج کنیم. برای رسیدن به این نقطه، استفاده از دوزهای تقویت‌کننده واکسن‌های کرونا (بوستر) حیاتی است.»

فائوچی با اشاره به کشورهایی که واکسن تقویت‌کننده را برای مقابله با کرونا جدی گرفته‌اند، افزود: «اگر ایالات متحده دوزهای واکسن تقویت‌کننده‌ را در دسترس همه قرار دهد، این امکان وجود دارد که بتوانیم تا بهار سال ۲۰۲۲ ویروس کرونا را تا حد زیادی کنترل کنیم.»

بر اساس نظرسنجی گزارش‌شده توسط رویترز، مشخص شده است که ۷۶ درصد از بزرگ‌سالان آمریکایی کاملا واکسینه‌شده خواهان تزریق واکسن تقویت‌کننده‌اند.