طالبان از «درگیری سنگین با داعش» در قندهار خبر داد

گروه داعش تاکنون در مورد رویداد صبح امروز در قندهار اظهارنظر نکرده است

طالبان می گوید چهار عضو داعش را کشته است - Aamir QURESHI / AFP

گروه طالبان اعلام کرد صبح امروز، دوشنبه پانزدهم نوامبر، در درگیری سنگین میان نیروهای طالبان و داعش در مرکز شهر قندهار که حدود چهار ساعت به‌طول انجامید، چهار جنگجوی داعش و دو فرد غیرنظامی کشته شدند.

انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان، به رسانه‌ها گفت که افراد طالبان یک پناهگاه جنگجویان داعش را در منطقه حوزه چهارم امنیتی شهر قندهار هدف قرار داده‌اند که در نتیجه آن حمله پناهگاه داعش نابود شده است، اما در جریان درگیری دو تن از شهروندان غیرنظامی نیز کشته شده‌اند.  قاری سعید خوستی، سخنگوی وزارت داخله طالبان، نیز با نشر یک «توییت» نوشت که مخفیگاه مهم داعش، در حوزه چهارم امنیتی شهر قندهار، در منطقه موسوم به بیمارستان سیدال، کشف و از بین برده شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گروه طالبان از زمان به قدرت رسیدن پیوسته از درگیری با اعضای داعش خبر می دهد اما در نبودِ خبرنگاران مستقل در محل، صحت و سقم این خبرها قابل تایید نیست.

ریاست اداره اطلاعات و فرهنگ طالبان در قندهار روز دوشنبه  گفت که در حمله نیروهای این گروه بر مخفیگاه داعش، چهار جنگجوی داعش کشته شده و هشت تن دیگر بازداشت شده‌اند. گروه داعش تاکنون در مورد رویداد صبح امروز در قندهار اظهارنظر نکرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شماری از شاهدان آن رویداد، در شبکه‌های اجتماعی نوشته‌اند که درگیری میان طالبان و داعش، حوالی ساعت چهار بامداد آغاز شد و تا ساعت هشت صبح به وقت افغانستان ادامه داشت.

تا همین اواخر، گروه داعش در کلان‌شهرهایی همچون قندهار در جنوب افغانستان، به گونه رسمی اعلام وجود نکرده بود، اما روز ۲۴ اکتبر، برخی از رسانه‌های محلی افغانستان خبر دادند که پرچم داعش در شهرستان دهراوود استان ارزگان بر افراشته شده است و افراد این گروه، مردان را به پیوستن به صفوف خود دعوت کرده‌اند.

به گفته طالبان، حمله‌ مرگبار دو مهاجم انتحاری داعش به نمازگزاران در مسجد امام بارگاه فاطمیه شهر قندهار در پانزدهم اکتبر که ۴۵ کشته و بیش از ۱۰۰ زخمی برجای گذاشت، حضور و فعالیت داعش در جنوب افغانستان را علنی ساخت. 

داعش در چند مورد مسئولیت حملات بر افراد و تجهیزات طالبان را به عهده گرفته است، و گروه طالبان نیز از تلاش‌های خود برای مهار فعالیت‌های این گروه خبر داده‌است.