آسر ملک، همسر ملاله يوسف‌زی، کیست؟

ملاله یوسف‌زی در مراسمی ساده در شهر بیرمنگام  با آسر ملک ازدواج کرد

ملاله یوسف‌زی و همسرش آسر ملک - deccanherald

ملاله یوسف‌زی، برنده جایزه نوبل، روز سه‌شنبه اعلام کرد که در مراسمی ساده در شهر بیرمنگام  با آسر ملک، رئیس هیئت مدیره نهاد ناظر بر کریکت پاکستان، ازدواج کرده است. 

این فعال ۲۴ ساله حقوق بشر نوشته است: «امروز روز باارزشی در زندگی من است. آسر و من برای تمام عمرمان عقد ازدواج بستیم. ما در خانه، در بیرمنگام با خانواده‌هایمان در مراسمی ساده عقد کردیم. ما برای مسیر مشترکی که در پیش رو داریم، هیجان‌زده‌ایم.»

امروز روز باارزشی در زندگی من است. آسر و من برای تمام عمرمان عقد ازدواج بستیم. ما در خانه، در بیرمنگام با خانواده‌هایمان در مراسمی ساده عقد کردیم. ما برای مسیر مشترکی که در پیش رو داریم هیجان‌زده‌ایم.

-ملاله (ملاله@) ۹ نوامبر ۲۰۲۱

با توجه به مشخصات او در لینکدین، همسر خانم یوسف‌زی مدیرکل نهاد ناظر بر بازی‌های کریکت در پاکستان موسوم به هیئت‌مدیره کریکت پاکستان است.

آقای ملک در ماه مه ۲۰۲۰ به این نهاد پیوست. او پیش از آن در مقام مدیراجرایی با لیگ برتر پاکستان (پی‌اس‌ال)  شاخه مولتان سلطان کار می‌کرده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او همچنین مالک امتیاز یک لیگ آماتور موسوم به «لاست مَن استَندز» (Last Man Stands) در پاکستان است. فعالیتی که او در لینکدین آن را کوششی برای احیای کریکت سنتی در چارچوبی سازمان یافته و ساختارمند توصیف کرده است. 

او در سمت مدیرعامل یک سازمان مدیریت بازکنان (کریکت) هم کار کرده است.

آقای ملک در سال ۲۰۱۲ در رشته علوم سیاسی و اقتصاد از دانشکده علوم مدیریت لاهور فارغ‌التحصیل شد.

روشن نیست این زوج از چه زمان با یکدیگر آشنا بوده‌اند، اما در حساب اینستاگرام آقای مالک عکس جمعی از سال ۲۰۱۹ وجود دارد که ملاله نیز در آن به‌چشم می خورد. 

این عکس سلفی آن‌ها را نشان می‌دهد که تیم پاکستان را در استادیوم «اجباستون» بیرمنگام تشویق می‌کنند.

ملاله ۱۰ سال پس از آنکه در سال ۲۰۱۲ در راه بازگشت از مدرسه به خانه در دره سوات پاکستان هدف گلوله طالبان قرار گرفت، ازدواج کرده است. در آن هنگام، ملاله ۱۴ ساله از آموزش برای دختران و زنان در پاکستان دفاع می‌کرد.

ملاله برای درمان به بیرمنگام سفر کرد و بعدها خانواده اش نیز به او پیوستند. او در کنار ادامه تحصیلات، همچنان مدافع حقوق بشر و آموزش برای دختران باقی ماند.

به گزارش نشریه گاردین، خانم یوسف‌زی سال گذشته از دانشگاه آکسفورد در رشته فلسفه، سیاست و اقتصاد فارغ‌التحصیل شد.

خانم یوسف‌زی‌ جوان‌ترین برنده جایزه صلح نوبل است که آن را در سال ۲۰۱۴ برنده شد. 

© The Independent

بیشتر از زندگی