ارزش بازار رمزارز از ارزش ۱۲ بانک بزرگ جهان پیشی گرفت

دنیای مالی سنتی تا حد زیادی در برابر رمزارزها مقاومت نشان داده است

بر اساس داده‌های شاخص قیمت کوین‌مارکت‌کپ، بیت‌کوین تا سال ۲۰۱۷ بیش از ۸۰ درصد از کل ارزش بازار رمزارزها را به خود اختصاص داده بود؛ اما اکنون این رمزارز تنها ۴۰ درصد از کل ارزش بازار را تشکیل می‌دهد- REUTERS/Dado Ruvic/Illustration/File Photo

با رسیدن بهای چند رمزارز پیشرو به بالاترین میزان خود در روز چهارشنبه، اکنون مجموع ارزش کل بازار رمزارز‌ها از مجموع ارزش ۱۲ بانک برتر جهان بیشتر است.

رسیدن اتریوم (اتر) و سولانا به رکورد جدید قیمت کمک کرد تا برای اولین بار در تاریخ، ارزش کل رمزارزها به بالای ۲.۷۵ تریلیون دلار برسد. این در حالی است که در حال حاضر، ارزش بیت‌کوین به تنهایی با بیش از ۱.۱۹ تریلیون دلار بیشتر از ارزش شرکت‌های معظم آمریکایی مانند متا (فیس‌بوک) و تسلا است.

در مقام مقایسه، ارزش جی‌پی‌مورگان چیس، بزرگ‌ترین بانک جهان، معادل ۵۰۳ میلیارد دلار است که ۴۰ میلیارد دلار کمتر از ارزش اتریوم است.

در ترکیب با بقیه ۱۲ بانک بزرگ جهان، مجموع ارزش کل رهبران سنتی بازار مالی کمی کمتر از ۲.۷ تریلیون دلار است.

این ثبت آخرین رکورد ارزش بازار ارزهای دیجیتال به دنبال چند ماه رشد خیره‌کننده قیمت آن‌ها از ماه ژوییه تاکنون و اضافه شدن بیش از ۱.۵ تریلیون دلار به مجموع ارزش آن‌ها اتفاق می‌افتد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این موج رونق از قدرت‌گیری مجدد بیت‌کوین نیرو گرفته است که در ماه اکتبر رکورد جدیدی را تجربه کرد. با این حال، این عملکرد سایر رمزارز‌های بدیل (آلت‌کوین) پیشرو است که در حال حاضر به این صعود دامن می‌زند.

بر اساس داده‌های شاخص قیمت کوین‌مارکت‌کپ، بیت‌کوین تا سال ۲۰۱۷ بیش از ۸۰ درصد از کل ارزش بازار رمزارزها را به خود اختصاص داده بود؛ اما اکنون این رمزارز تنها ۴۰ درصد از کل ارزش بازار را تشکیل می‌دهد.

دنیای مالی سنتی تا حد زیادی در برابر رمزارزها مقاومت نشان داده است و هم‌اکنون تنها برخی از بانک‌های بزرگ در ایالات متحده و اروپا به مشتریان حقوقی خدمات معامله با ارز دیجیتال را ارائه می‌دهند.

دی‌بی‌اس گروپ از سنگاپور یکی از اولین شرکت‌هایی بود که این خدمات را به مشتریان ثروتمند ارائه کرد. هم‌زمان، به نظر می‌رسد که به دنبال افزایش فشار رقابت بانک‌های رقیب، سایر بانک‌ها در حال تلطیف موضع خود برای مشتریان حقیقی‌اند.

کامن‌ولت بانک استرالیا که دوازدهمین بانک بزرگ جهان است، این هفته اعلام کرد که پلتفرمی برای خریداران خُرد ارائه می‌کند تا بتوانند ارزهای رمزنگاری‌شده را در اپلیکیشن بانکداری تلفن همراه خود معامله کنند.

مت کامین، مدیرعامل این بانک، گفت: «ما معتقدیم که می‌توانیم در بازار رمزارزها نقش مهمی داشته باشیم و نیازهای آشکارا روبه‌رشد مشتریان را برآورده کنیم.»

اتریوم پس از ثبت آخرین رکورد قیمت خود، اکنون از نظر ارزش بازار بالاتر از هر بانک پیشرو جهان و سایر غول‌های مالی سنتی مانند مسترکارت و ویزا قرار دارد.

مسترکارت در اقدامی که ادغام هرچه بیشتر فناوری‌های قدیمی و نوظهور مالی است، به‌تازگی اعلام کرد که قصد دارد به‌زودی زیرساخت پرداخت‌های خود برای معاملات با رمزارز‌ را باز کند و برای هزاران کسب‌وکار و میلیون‌ها مشتری امکان دسترسی به پرداخت‌ با رمزارز را فراهم آورد.

شری هیموند، معاون اجرایی مشارکت‌های دیجیتال مسترکارت، به‌تازگی‌ در مصاحبه‌‌ای گفته است: «قصد داریم به همه شرکای خود این امکان را ارائه دهیم که به‌راحتی خدمات مبتنی بر رمزارزها را به هر کاری که انجام می‌دهند، بیفزایند. شرکای ما اعم از بانک، شرکت‌های فناوری مالی (فین‌تک) یا بازرگانان می‌توانند به مشتریان خود امکان خرید، فروش و نگهداری رمزارزها را ارائه دهند.»

© The Independent

بیشتر از جهان