صدور مجوز تزریق واکسن فایزر به کودکان پنج تا ۱۱ ساله در عربستان سعودی

این گروه سنی دو نوبت واکسن کرونا با دوز ۱۰میکروگرم دریافت می‌کنند که یک‌سوم دوز بزرگسالان است

تاکنون تنها عربستان سعودی، ایالات متحده، امارات و بحرین، واکسن فایزر را برای کودکان زیر ۱۲ سال تایید کرده‌اند- AMER HILABI / AFP

سازمان غذا و داروی عربستان سعودی مجوز استفاده از واکسن ضدکرونای فایزر-بایون‌تک را برای کودکان گروه سنی پنج تا ۱۱ سال صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، سازمان غذا و داروی عربستان سعودی پس از بررسی دقیق داده‌های ارائه‌شده ازسوی شرکت فایزر در رابطه با کارآزمایی واکسن کرونا در این گروه سنی و تایید ایمنی و کارایی واکسن برای کودکان پنج تا ۱۱ساله، روز چهارشنبه، ۱۲ آبان‌ماه، مجوز استفاده از آن را صادر کرد.

شرکت‌های فایزر و بایون‌تک پیش‌تر از کارآمدی و اثربخشی ۹۰.۷ درصدی واکسن خود برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ در کودکان گروه سنی پنج تا ۱۱ ساله بر اساس کارآزمایی‌های بالینی خبر داده‌ بودند. سازمان غذا و داروی ایالات متحده نیز فواید واکسن کرونای فایزر-بایون‌تک برای این گروه سنی را بسیار بیشتر از خطرهای احتمالی این واکسن برای آن‌ها اعلام کرده است.

بنابر اعلام شرکت فایزر، به کودکان پنج تا ۱۱ ساله، دو نوبت واکسن کرونا با دوز ۱۰ میکروگرم تزریق می‌شود که یک‌سوم دوز مورد استفاده برای بزرگسالان است.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش از عربستان سعودی، کشورهای امارات متحده عربی، بحرین و ایالات متحده آمریکا نیز مجوز استفاده از واکسن فایزر-بایون‌تک را برای گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال صادر کرده بودند. تاکنون تنها این چند کشور، به‌علاوه چین و کوبا، برای واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲سال مجوز صادر کرده‌اند.

سازمان غذا و داروی عربستان سعودی (اس.دی.اف.دی.ای) مجوز استفاده از واکسن کرونای فایزر-بایون‌تک برای بزرگسالان را ۲۰ آذر ۱۳۹۹ (دهم دسامبر۲۰۲۰) صادر کرد و در تیرماه سال جاری نیز این واکسن را برای تزریق به نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ساله تایید کرد. 

وزارت بهداشت و وزارت آموزش عربستان سعودی برگزاری کلاس‌های حضوری در مدارس را مشروط به واکسیناسیون کامل دانش‌آموزان و کادر آموزشی اعلام کرده‌اند. با پیشرفت واکسیناسیون نوجوانان، مدارس متوسطه و دبیرستان عربستان سعودی در شروع سال تحصیلی جدید، آموزش حضوری را آغاز کرده‌اند، اما بازگشت دانش‌آموزان زیر ۱۲ سال که برای ۳۱ اکتبر برنامه‌ریزی شده بود، بنابر اعلام وزارت آموزش فعلا عقب افتاده و آن‌ها همچنان باید در کلاس‌های مجازی شرکت کنند.   

تاکنون بیش از ۴۶میلیون دوز واکسن کرونا در عربستان سعودی تزریق شده است. بیش از ۲۱میلیون نفر، یعنی بیشتر از ۶۲درصد جمعیت نزدیک به ۳۵ میلیون‌نفری این کشور به‌طور کامل علیه کرونا واکسینه شده‌اند.