نظرسنجی‌های انتخابات ۲۰۲۴؛ ترامپ با فاصله پیشتاز است

مایکل پنس، معاون پیشین رئیس‌جمهوری، با ۹ درصد آرا در جایگاه سوم قرار گرفت

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده آمریکا و همسرش ملانیا - AFP

بر اساس گزارش‌ها، دونالد ترامپ در رای‌گیری دیگری برای رقابت‌‌های مقدماتی ۲۰۲۴ جمهوری‌خواهان در صدر قرار گرفته و رئیس‌جمهور پیشین برای کسب مقام اول، ران دیسانتیس را پشت سر گذاشته است.

بنا به نظرسنجی «هاروارد کپس-هریس» (Harvard CAPS-Harris)، ترامپ در رای‌گیری فرضی مقدماتی برای انتخابات ۲۰۲۴، از حمایت ۴۷ درصد از جمهوری‌خواهان ثبت‌نام شده و رای‌دهندگان مستقل برخوردار بوده است.

بر اساس گزارش‌ها، این رای‌گیری که اولین بار روز سه‌شنبه در روزنامه «هیل» اعلام شد، حاکی از آن است که فرماندار راستگرای فلوریدا و حامی ترامپ حمایت ۱۰ درصدی رای‌دهندگان را داشته است؛ یعنی ۳۷ درصد کامل از آرا به نفع ترامپ است.

هیچ رقیب فرضی دیگری برای انتخابات ۲۰۲۴، دو رقمی نشد و مایکل پنس، معاون پیشین رئیس‌جمهوری، با ۹ درصد آرا در جایگاه سوم قرار گرفت.

نتایج این نظرسنجی حاکی از آن است که بدون حضور ترامپ، پنس در رقابت‌های مقدماتی ۲۰۲۴، وضعیت بهتری دارد و در جایگاهی است که می‌تواند نامزد جمهوری‌خواهان شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این حال، با اختلاف دو درصدی میان او و دیسانتیس (به ترتیب ۲۳ و ۲۱ درصد) بدون در نظر گرفتن ترامپ، میدان برای این رقابت بالقوه همچنان باز می‌ماند.

مارک پن، رئیس نظرسنجی هریس، گفت که در مجموع ۱۹ درصد افراد مطمئن نبودند چه کسی در رای‌گیری مقدماتی انتخابات ۲۰۲۴ پیروز خواهد شد.

او افزود: «با اینکه دونالد ترامپ زیر ۵۰ درصد رای دارد و در نتیجه شکست‌ناپذیر نیست، همچنان نامزد پیروز نظرسنجی مقدماتی ۲۰۲۴ جمهوری‌خواهان است.»

این نظرسنجی همچنین اعلام کرد دیسانتیس، فرماندار مشهور فلوریدا و نامزد محبوب انتخابات ۲۰۲۴ «با وجود اینکه چندان شناخته شده نیست، به عنوان گزینه جدید بعدی همچنان قدرت می‌گیرد».

این نتیجه در پی گمانه‌زنی در مورد درخواست ترامپ برای رای‌گیری مقدماتی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴ و ادامه حمایت رای‌دهنگان و قانون‌گذاران جمهوری‌خواه از رئیس‌جمهور پیشین است که دو بار استیضاح شده است.

ترامپ هم مانند دیسانتیس و پنس، ماشین گردآوری اعانه در سراسر کشور به راه انداخته است تا به طرفداران و برپاکنندگان راهپیمایی‌ها کمک مالی کند و در عمل به طور موفقیت‌آمیزی در صدر حزب جمهوری‌خواه بماند.

نظرسنجی هاروارد کپس-هریس از ۲۶ تا ۲۸ اکتبر و بین یک هزار و ۵۷۸ رای‌دهنده نام‌نویسی شده برگزار شد.

© The Independent