مدونا: «ترس از طرد شدن» مانع ابراز عقیده است

«هنر یعنی برهم زدن وضعیت موجود و سانسور مایه هراس است»

مدونا، ستاره موسیقی - Mike Coppola / AFP

مدونا مدعی شده است به علت ترس از "طرد" شدن هیچ "بحث یا مناظره‌ای" در مورد واکسن وجود ندارد.

این ملکه ترانه‌های پاپ در مصاحبه جدیدی که در آن در باره نظرش در مورد مسئولیت هنری و ماهیت "برهم زدن آرامش" صحبت می‌کرد، به بیان احساساتش پرداخت.   

جرمی او هریس نمایشنامه‌نویس و خبرنگار مجله «وی» از مدونا پرسید آیا در جهانی که دچار همه‌گیری است و "میلیاردرها در حال نابود کردن اقتصاد هستند" صلح و آرامش وجود دارد و او در پاسخ گفت: "نکته جالبی است زیرا صلح و آرامش ذهنی است؛ مثل طرز فکر مردم در مورد همه‌گیری و این‌که تزریق واکسن تنها راه است یا قطبی شدن نگرش‌ها که طبق آن یا این‌طرف هستید یا آن‌طرف، هیچ مناظره‌ای وجود ندارد، هیچ بحثی وجود ندارد."

مدونا افزود به اعتقاد وی هنر یعنی "برهم زدن وضعیت موجود" و سانسور مایه "هراس" او است.

او در ادامه گفت: "در حال حاضر هیچ‌کس اجازه ندارد نظر خود را بیان کند. به خاطر ترس از طرد شدن‌، هیچ‌کس به خود اجازه نمی‌دهد در مورد آنچه واقعا فکر می‌کند حرف بزند. در فرهنگ حذف (طرد کردن) ، برهم زدن آرامش، احتمالا نوعی خیانت است."

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هریس گفت به اعتقاد وی "فرهنگ حذف" آن‌قدرها هم که "بعضی احساس می‌کنند" ترسناک نیست، و مدونا در پاسخ گفت: «مساله این است که هر چه بیشتر دم فروبندیم، بیشتر دچار هراس می‌شویم و همه‌چیز خطرناک‌تر می‌شود. با خفقان گرفتن وضعیت را بدتر می‌کنیم.»

اینستاگرام در ژوئیه ۲۰۲۰  صفحه مدونا را به دلیل انتشار «اطلاعات نادرست» در مورد ویروس کرونا علامت‌گذاری کرد. این ستاره موسیقی پاپ ویدئویی از پزشک و کشیشی به نام دکتر استلا ایمانوئل را منتشر کرده بود که در آن او به‌دروغ ادعا می‌کرد فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در مقابله با کووید بی‌اثر است و این ادعای بی‌اساس را مطرح کرد که هیدروکسی کلروکین «درمان کووید» است.

مدونا گفت: «امانوئل «قهرمان» او است و به دروغ نوشت واکسن کووید کشف و ثبت ‌شده است و ماه‌هاست که در دسترس قرار دارد. ولی آنها ترجیح می‌دهند با ترس مردم را مهار کنند و اجازه دهند ثروتمندان ثروتمندتر و فقرا فقیرتر و بیماران بیمارتر شوند.»

چندین روز قبل از آن‌که  مدونا ویدئوی امانوئل را منتشر کند، دونالد ترامپ و دونالد ترامپ جونیور نیز آن را منتشر کرده بودند.

آنی لنوکس ازجمله ستارگان و هوادارانی بود که انتشار این ویدئو توسط مدونا را محکوم کرد و در زیر آن در صفحه مدونا نوشت: «این حرف‌ها دیوانگی مطلق است. باورم نمی‌شود این حقه‌بازی‌های خطرناک را تأیید می‌کنی.»

مدونا خیلی زود این ویدئو را حذف کرد.

© The Independent

بیشتر از موسیقی