کویت کاردار لبنان را اخراج کرد

عربستان سعودی و بحرین نیز سفیران لبنان را از کشورشان اخراج کردند

وزارت خارجه کویت، سفیر خود را نیز از بیروت فراخوانده است- YASSER AL-ZAYYAT, JOSEPH EID / AFP

در ادامه تنش درباره اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی لبنان، دولت کویت روز شنبه اعلام کرد که به کاردار لبنان ۴۸ ساعت مهلت داده است تا خاک آن کشور را ترک کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز و به نقل از وزارت خارجه کویت، این کشور سفیر خود را نیز از بیروت فراخوانده است.

روز گذشته نیز عربستان سعودی و بحرین، سفیران لبنان را از آن کشورها اخراج کردند.

تارنمای «النشره» روز شنبه گزارش داد که سفیر عربستان سعودی در بیروت که از سوی ریاض فراخوانده شده بود، بیروت را ترک کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جورج قرداحی، وزیر اطلاع‌رسانی لبنان، اخیرا در یک مصاحبه تلویزیونی گفته بود که حوثی‌های مورد حمایت ایران از خود دفاع می‌کنند، و جنگ یمن را «بیهوده» خوانده بود.

روز جمعه، وزارت امور خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای گفت که ریاض اظهارات قرداحی را بازتاب سیاست‌های رسمی بیروت تلقی نمی‌کند.

در ادامه آن بیانیه آمده است که پادشاهی سعودی از پیامد روابط با لبنان «به دلیل نادیده گرفتن واقعیت‌ها توسط مقامات لبنانی و ناکامی مداوم آن‌ها برای اتخاذ تدابیر اصلاحی، متاسف است».

وزارت خارجه سعودی تاکید کرده است که سلطه «گروه تروریستی حزب‌الله» بر تصمیمات لبنان، آن کشور را به بستری برای فعالیت‌های تروریستی تبدیل کرده است. 

این وزارتخانه همچنین با تاکید بر این که حزب‌الله نیست خوبی برای لبنان ندارد، گفته است که شبه‌نظامیان حزب‌الله به «تروریست‌های حوثی» آموزش نظامی می‌دهند.

عربستان سعودی همچنین واردات تمام کالا‌های لبنانی به آن کشور را ممنوع کرده است.

بیشتر از جهان