عربستان سعودی در دو ماه آینده ۱۰۰ رویداد فرهنگی برگزار می‌کند

ریاض درهفته‌های آینده میزبان نخستین جشنواره بزرگ بین‌المللی فیلم، نخستین دوسالانه هنرهای تجسمی و جشنواره‌‌های بین‌المللی «آینده مد» و موسیقی «مدل‌بیست» است

چیدمان هنری با به‌کارگیری اثر تجسمی و نورپردازی در جشنواره «نور» ریاض (۲۰۲۱)- Tasneem AlSultan / NOOR

 

حامد بن محمد فایز، معاون وزیر فرهنگ عربستان سعودی، از برنامه‌ریزی برای برگزاری بیش از یک‌صد ابتکار، برنامه مشارکت و رویداد فرهنگی در عربستان سعودی، تا پیش از پایان سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، واس، معاون وزیر فرهنگ عربستان سعودی روز پنجشنبه، ششم آبان‌ماه، در یکی از نشست‌های همایش «ابتکار سرمایه‌گذاری آینده» در ریاض، به فهرست متنوعی شامل بیش از یک‌صد رویداد فرهنگی اشاره کرد که برگزاری بسیاری از آن‌ها برعهده ۲۵ موسسه فرهنگی زیر نظر وزارت فرهنگ است. 

این موسسات فرهنگی از سه سال پیش و درپی تشکیل وزارت فرهنگ عربستان سعودی تاسیس شده‌اند. تا پیش از سال ۲۰۱۸ امور فرهنگی و رسانه‌ای عربستان سعودی برعهده وزارت «فرهنگ و اطلاع‌رسانی» بود، اما از آن زمان به دو وزارت مجزای «فرهنگ» و «رسانه» تفکیک شد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فایز در نشست روز پنجشنبه با اشاره شتاب و میزان بی‌سابقه گسترش و تقویت فعالیت‌های فرهنگی در عربستان سعودی، اهداف و بلندهمتی پادشاهی را عامل ایجاد فرصت‌های فراوان برای بخش خصوصی داخلی و بین‌المللی دانست. او همچنین اعلام کرد که وزارت فرهنگ علاوه‌بر به ارتقای صنایع خلاق در داخل کشور، تقویت و بهبود کیفیت تبادل فرهنگی با همتایان جهانی را نیز در نظر دارد و عربستان سعودی درحال حاضر فعالانه در صنایع خلاق و فرهنگی بین‌المللی مشارکت دارد.

 معاون وزارت فرهنگ سعودی ماه‌های آینده را یک دوره‌ هیجان‌انگیز فرهنگی در عربستان سعودی دانست و گفت: «ما تنها در چند هفته آینده، میزبان نخستین جشنواره بزرگ بین‌المللی فیلم و نخستین دوسالانه هنرهای تجسمی کشور و همچنین جشنواره‌های بین‌المللی ازجمله آینده مد (Fashion Futures) و جشنواره موسیقی مدل‌بیست (MDLBeast) خواهیم بود.» او برگزاری این رویدادها را نشانه پیشروی مداوم عربستان سعودی در حوزه فعالیت‌های خلاقانه و در راستای ایجاد یک اقتصاد فرهنگی پرجنب‌وجوش دانست.

در حال حاضر، همراه با تقاضای فراینده برای فعالیت‌های فرهنگی در سراسر عربستان سعودی، چشم‌انداز فرهنگی در حال تحول این کشور، توجه سرمایه‌گذاران بین‌المللی را نیز به خود جلب کرده است. به گفته فایز، وزارت فرهنگ عربستان سعودی در کنار برگزاری برنامه‌های فرهنگی، راهبردی را نیز برای گشایش فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری فرهنگی ازطریق شراکت خصوصی-عمومی یا سرمایه‌گذاری‌های مشترک درپیش گرفته است که ضمن تقویت زیرساخت‌های مرتبط با صنایع خلاق، با تسهیل مقررات، امکان رشد کسب‌وکارها را فراهم می‌کند.

بیشتر از فرهنگ و هنر