گشایش نمایشگاه بین‌المللی کتاب ریاض با حضور ناشران ۲۸ کشور جهان

نمایشگاه امسال کتاب ریاض را وزارت فرهنگ عربستان سعودی برگزار می‌کند و عراق «مهمان افتخاری»‌ آن است

شاهزاده بدر بن عبدالله بن فرحان، وزیر فرهنگ عربستان سعودی، روز پنجشنبه ۳۰ سپتامبر، به نمایندگی از پادشاه آن کشور نمایشگاه بین‌المللی کتاب ریاض را افتتاح کرد.

در نمایشگاه کتاب ریاض، بیش از یک میلیون عنوان کتاب از بیش از هزار ناشر داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی، شامل ۲۸ کشور جهان، حضور داشتند.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب ریاض با شعار «مقصد جدید، فصل جدید» آغاز به کار کرده و به مدت ده روز، تا دهم اکتبر دائر خواهد بود.

این بزرگترین رویداد فرهنگی در عربستان سعودی در حوزه کتاب و انتشارات است و در تارنمای اینترنتی آن آمده که تلاش می‌کند در جهت تحقق اهداف برنامه توسعه ۲۰۳۰ سعودی گام بردارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نمایشگاه امسال کتاب ریاض را وزارت فرهنگ عربستان سعودی برگزار می‌کند و عراق «مهمان افتخاری»‌ آن است.

دکتر حسن ناظم، وزیر فرهنگ و گردشگری عراق، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گفت که حضور کشورش به عنوان مهمان افتخاری نمایشگاه، در سایه «گسترش روابط میان عراق و عربستان سعودی و تلاش‌های بی‌وقفه دیپلماتیک برای مشارکت حقیقی با عربستان سعودی در سطوح مختلف» تحقق یافته است.

در حاشیه این نمایشگاه، نویسندگان، متفکران و منتقدان سعودی و جهان عرب در رشته سمینارها، سخنرانی‌ها و و کارگاه‌ها حضور خواهند یافت و شب‌های شعر با حضور شاعران سعودی و عراقی، و برنامه‌های اجرای موسیقی برگزار خواهند شد. در این میان، رشته‌ برنامه‌ها و سمینارهایی به شب‌های شعر عراقی اختصاص یافته است.

عمر خیرات، ترانه سرا و پیانونواز شناخته‌شده مصری، نصیر شمه، عود نواز معروف و سعدون جابر، خواننده سرشناس، هر دو از کشور عراق، از مهمانان بخش موسیقی نمایشگاه هستند.

غیر از سه بخش اصلی شب‌های کتاب‌خوانی، ده‌ها نشست‌ ادبی و نقد، و تقدیر از نویسندگان و افرادی که به ارتقای فرهنگ عرب خدمت کرده‌اند، نمایشگاه بین‌المللی کتاب ریاض برای اولین بار میزبان نشست‌های موسسات انتشاراتی است تا درباره واقعیت صنعت نشر در جهان عرب و راه‌های بهبود آن در سطح بین‌الملل بحث شود.

ده‌ها کارگاه با حضور بیش از ۱۰۰ کارشناس در زمینه‌های مختلف از جمله نویسندگی، سینما، تئاتر، هنر آشپزی، هنرها و خلاقیت کودکان، مد، نگارش علمی تخیلی و موضوعات دیگر از جمله برنامه‌هایی است که در نمایشگاه ده روزه کتاب ریاض برگزار می‌شود و میهمانانی از کشورهایی چون عراق، کویت، اردن و ایالات متحده در آن حضور خواهند داشت.

بیشتر از جهان