فرصت به سولسشر یا زمان برای پیدا کردن جانشینی مناسب

سولسشر در سه بازی آینده روی نیمکت تیم منچستر یونایتد خواهد بود

اعتراض‌ها به سولسشر و دیگر کادر اجرایی تیم یونایتد، همچنان ادامه دارد - Oli SCARFF / AFP

با اینکه از فاجعه در اولدترافورد و شکست تحقیرآمیز یونایتد مقابل لیورپول چند روزی گذشته است، اعتراض‌ها به سولسشر و دیگر کادر اجرایی این تیم همچنان ادامه دارد. بازیکنان نامدار و سابق یونایتد با شرکت در برنامه‌های تحلیلی فوتبال عملکرد کادر فنی این تیم را زیر سوال برده‌اند و معتقدند که در این سه سال، کادر فعلی یونایتد تنها وقت تلف کرده است.

پس از شکست یونایتد مقابل رقیب دیرینه‌اش که به پیروزی پنج بر صفر لیورپول منجر شد، عده‌ای از بازیکنان با انتشار پیام‌هایی در رسانه‌های اجتماعی‌ سعی کردند اوضاع را آرام کنند؛ از داوید دخیا درون دروازه گرفته تا کریس رونالدو، ستاره پرتغالی یونایتد. دخیا در پیامی اظهار داشت: «من درد شما هواداران را حس می‌کنم. شما برای ما سنگ تمام گذاشتید و ما هم باید برای شما همین کار را انجام دهیم. من همیشه عاشق این باشگاه بوده‌ام و خواهم ماند. ما این عملکرد را نمی‌پذیریم.»

رونالدو نیز با انتشار پیامی هواداران منچستر را به آرامش دعوت کرد. او گفت: «گاهی نتیجه آن چیزی نیست که برایش تلاش کرده‌ای. گاهی گل‌های به ثمر رسیده آن چیزی نیستند که ما می‌خواهیم و این موضوع فقط به ما مربوط است؛ چون هیچ‌کس دیگری نباید مقصر شناخته شود. هواداران ما بار دیگر به شکلی باورنکردنی به حمایت همیشگی‌ خود ادامه دادند. آن‌ها شایسته شرایط بهتری‌اند، بسیار بهتر و این ماییم که باید این شرایط را برای آن‌ها فراهم کنیم. زمان این کار همین حالا است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 شرایط در یونایتد بحرانی به نظر می‌رسد و در حالی که همه هواداران خبر اخراج سولسشر از یونایتد را انتظار می‌کشند، روز دوشنبه، سران باشگاه در بیانیه‌ای اعلام کردند که سولسشر در سه بازی آینده روی نیمکت این تیم خواهد بود. ابتدا به نظر می‌رسید این سه بازی می‌تواند آخرین شانس حضور او در یونایتد باشد اما حالا مشخص شده است که مدیران تیم به فکر پیدا کردن یک جانشین مناسب‌اند اما برای این کار به زمان کافی نیاز دارند. اخراج سولسشر می‌تواند برای باشگاه تبعات مالی سنگینی داشته باشد چرا که قرارداد او به‌تازگی و برای سه فصل دیگر تمدید شده است.

روی کین، ستاره سابق باشگاه، معتقد است که کم‌کاری بازیکنان یونایتد چنین مشکلاتی را برای تیم به وجود آورده است. کین معتقد است این‌ها همان بازیکنانی‌اند که باعث شدند مورینیو اخراج شود و حالا نوبت سولسشر رسیده است.

انتقاد از عملکرد سولسشر در چند مسابقه اخیر یونایتد بسیار زیاد بوده است. او در مسابقه مقابل لیورپول، پوگبا و سانچو، دو مهره کلیدی خود را از ابتدا در ترکیب اصلی قرار نداد و همین موضوع نشان می‌دهد که برای هدایت یک تیم بزرگ دانش کافی ندارد.

از آنتونیو کونته و زیدان برای جانشینی سولسشر نام برده می‌شود و به نظر می‌رسد با کونته، مربی ایتالیایی، تماس‌های اولیه نیز گرفته شده است. اما احتمالا کونته دنبال تضمین‌های زیادی است و همین موضوع باعث شده است تا سران یونایتد برای آوردن او به منچستر مردد شوند اما چیزی که مشخص به نظر می‌رسد این است که پایان کار سولسشر در یونایتد بسیار نزدیک است و سرمربی جدید این تیم به‌زودی اعلام خواهد شد.

بیشتر از فوتبال