کره شمالی یک موشک بالستیک جدید را آزمایش کرد

این پنجمین آزمایش موشکی کره شمالی در کمتر از دو ماه گذشته است

موشک جدید از یک زیردریایی شلیک شد- 

STR / AFP / KCNA VIA KNS

رسانه‌های دولتی کره شمالی روز چهارشنبه، ۲۸ مهر، گزارش دادند که این کشور موشک بالستیک جدیدی را آزمایش کرده که از یک زیردریایی پرتاب شده است.

کره جنوبی روز سه‌شنبه از انجام این آزمایش خبر داده و اعلام کرده بود این موشک در دریای ژاپن فرود آمده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، کی سی ان ای، موشک جدید دارای بسیاری از فناوری‌های هدایت کنترل پیشرفته است.

این خبرگزاری افزوده این موشک «به ارتقاء سطح فناوری دفاعی کشور و افزایش قابلیت عملیاتی زیر دریایی‌های نیروی دریایی کره شمالی خواهد افزود.»

براساس عکس‌های منتشر شده، موشک آزمایش شده، کوچک‌تر و نازک‌تر از نمونه‌های مشابه این موشک است، اما در عین حال این امکان را فراهم می‌آورد که تعداد بیشتری از آنها را در زیردریایی‌ها جای داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این پنجمین آزمایش موشکی کره شمالی از ماه سپتامبر به این سو است.

آمریکا روز گذشته، آزمایش موشکی جدید کره شمالی را محکوم کرد و به این کشور هشدار که از انجام هر اقدامی که به بی‌ثباتی در منطقه بینجامد، خودداری کند.

دیپمات‌ها می‌گویند بریتانیا و آمریکا قصد دارند مسئله آزمایش موشکی جدید کره شمالی را روز چهارشنبه، ۲۸ مهر، در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح کنند.

آمریکا تحریم‌های شدیدی را علیه کره شمالی اعمال کرده است، اما همزمان می‌گوید آماده از سرگیری مذاکرات در باره برنامه‌ای تسلیحاتی این کشور است.

کره شمالی این پیشنهاد را رد کرده و خواستار آن شده است که آمریکا ابتدا دست از سیاست‌های خصمانه خود بردارد و تحریم‌ها علیه این کشور را لغو کند.

قرار است نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی، به زودی به کره جنوبی سفر کند تا امکان از سرگیری مذاکرات با کره شمالی را بسنجد.

همزمان رئیس‌جمهوری کره جنوبی نیز، روز چهارشنبه ۲۸ مهر، در یک نمایشگاه دفاعی اعلام کرد که این کشور با هدف دستیابی به صلح، در حال سرعت بخشیدن به برنامه‌های تسلیحاتی خود است.

بیشتر از جهان